Jön a Visa érintés nélküli kártyája a magyar piacon
Visa payWave funkcióval ellátott kártyákat vezet be az Erste Bank, ezzel a hazai piacon eddig is jelen lévő MasterCard újabb területen versenyezhet a Visával a piaci részesedésért. A bank Visa Electron Diák kártyája képes lesz arra, hogy akár 2-3 centiméteres távolságból is pénzügyi műveleteket lehessen végezni vele az arra alkalmas terminálokon.
Magyarországon az Erste Bank Diák kártyája lesz az első olyan Visa kártya, amely kontaktmentes funkcióval lesz ellátva, a Mastercard PayPass megoldása már évek óta elérhető volt Magyarországon. A tehcnológia segítségével a kártyabirtokos minden olyan terminálon, amelyen fel van tüntetve a Visa payWave felirat, a kártya lehúzása nélkül is tud fizetni. Amikor a vásárlás összege megjelenik a kijelzőn, elég a bankkártyát egyszerűen a terminálhoz tartani néhány pillanatig. A fizetés sikeres megtörténtét és a vásárlás befejezését hang és egy felvillanó fény jelzi.
Az érintés nélküli kártya a leggyorsabb eszköz olyan, jellemzően kis összegű tranzakciók esetén, amelyeknél a hagyományos kártyákkal történő fizetés körülményes. Ilyen például egy újság vagy mozijegy megvásárlása, vagy akár a reggeli kávé kifizetése. Érintés nélküli fizetés esetén, ha a tranzakció összege nem éri el az 5 ezer forintos értékhatárt, alapesetben még a PIN-kódot sem kell megadni, ami jelentősen felgyorsítja ezeket a pénzügyi műveleteket.
A VISA már negyvennégy millió feletti darabszámban bocsátott ki contactless kártyákat Európa szerte, és ezekkel a bankkártyákkal több mint háromszázezer terminálon lehet fizetni érintés nélkül. A növekedés gyors ütemét jellemzi, hogy havonta több mint kétmillió ilyen új kártya kerül forgalomba. Magyarországon is terjedőben van ez a fizetési mód, hiszen a legfrissebb adatok szerint már hazánkban is több ezer terminál alkalmas Visa érintés nélküli fizetésre, és ez a szám dinamikusan nő. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >A Burberry negyedéves bevétele 5,5 százalékkal csökkent
A brit Burberry Group, a világ egyik vezető luxus ruházati…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >