Jól teljesített a Tesco üzleti évének első felében
Jelentősen emelkedett a Tesco eredménye a cég 2018-2019-es üzleti évének első felében, de a közép-európai üzletág valamelyest visszaesett, mindenekelőtt a vasárnapi nyitva tartás lengyelországi szabályozásának módosulása miatt.
A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat a Londoni Értéktőzsdén (LSE) szerdán közzétett köztes beszámoló szerint az augusztus 25-én zárult 26 hétben 933 millió font (több mint 340 milliárd forint) csoportszintű eredményt ért el egyszeri tételek nélkül számolva, 24,4 százalékkal többet a tavalyi üzleti év azonos időszakáról jelentett 759 millió fontnál.
Az idei pénzügyi év első felében a csoportszintű értékesítés 12,8 százalékkal 28,3 milliárd fontra emelkedett.
A közép-európai részleg – napi árfolyamon átszámítva – 59 millió fontnak megfelelő működési szintű eredményt ért el a kivételes tételek kiszűrése után; ez 3,3 százalékos csökkenés éves összevetésben.
A Tesco hangsúlyozta szerdai eredményjelentésében, hogy a régióban – amelybe Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia tartozik – Lengyelország az egyetlen veszteséges piaca, és a cég itteni teljesítményének visszaesése önmagában 32 millió font mínuszt jelentett a teljes térségi eredményben.
A cég szerint a vasárnapi nyitva tartás lengyelországi szabályozásának módosulása miatt a pénzügyi év első felében tizenhárommal csökkent a Tesco kereskedési napjainak száma a lengyel piacon, és ez a térség egészében az értékesítés 1,2 százalékos csökkenését okozta összehasonlítható eladótérre számolva.
A Tesco közölte, hogy közép-európai üzleti térségében az idén nettó hússzal csökkent áruházainak száma, és ebből 18 Tesco-bolt Lengyelországban szűnt meg.
A cég 13 további veszteséges lengyel áruházának bezárását tervezi.
A brit áruházláncnak jelenleg 941 üzlete működik a négy közép-európai EU-gazdaságban. A magyarországi Tesco-áruházak száma a szerdai összesítés szerint 205, eggyel kevesebb, mint a 2017-2018-as pénzügyi év végén.
Lengyelországban a Tesco a bezárások után 397 boltot működtet.
Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója a szerdai eredményjelentéshez fűzött kommentárjában közölte, hogy jól indult a cég idei üzleti éve, különösen a brit és az írországi üzletág második negyedéve volt erőteljes. Lewis szerint ez volt a 11. olyan negyedév egymás után, amelyben nőtt a Tesco üzleti teljesítménye.
Lewis, aki 2014 őszén vette át a cég vezetését, azonnal teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg, miután a Tesco nem sokkal korábban több százmillió fontos eredmény-túlkönyvelési botrányba keveredett.
A vállalat a botrány kirobbanása után, 2015 februárjában zárult teljes pénzügyi évéről 6,33 milliárd font (több mint 2300 milliárd forint) veszteséget jelentett. Ez volt a Tesco évszázados történetének eddigi legrosszabb éves eredménye, és a modern brit gazdaságtörténetben is az egyik legnagyobb éves vállalati veszteség.
Az idei pénzügyi év első felének teljesítményéről szóló beszámoló szerdai közzététele után a Tesco részvénye 7,5 százalékos veszteséggel 2,175 fonton járt a Londoni Értéktőzsdén. A gyengülés elsődleges oka az, hogy az előzetes elemzői konszenzus valamivel jobb eredményt valószínűsített a Tesco pénzügyi évének első felére. (MTI, Kertész Róbert)
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >