Jól teljesített a Tesco üzleti évének első felében
Jelentősen emelkedett a Tesco eredménye a cég 2018-2019-es üzleti évének első felében, de a közép-európai üzletág valamelyest visszaesett, mindenekelőtt a vasárnapi nyitva tartás lengyelországi szabályozásának módosulása miatt.
A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat a Londoni Értéktőzsdén (LSE) szerdán közzétett köztes beszámoló szerint az augusztus 25-én zárult 26 hétben 933 millió font (több mint 340 milliárd forint) csoportszintű eredményt ért el egyszeri tételek nélkül számolva, 24,4 százalékkal többet a tavalyi üzleti év azonos időszakáról jelentett 759 millió fontnál.
Az idei pénzügyi év első felében a csoportszintű értékesítés 12,8 százalékkal 28,3 milliárd fontra emelkedett.
A közép-európai részleg – napi árfolyamon átszámítva – 59 millió fontnak megfelelő működési szintű eredményt ért el a kivételes tételek kiszűrése után; ez 3,3 százalékos csökkenés éves összevetésben.
A Tesco hangsúlyozta szerdai eredményjelentésében, hogy a régióban – amelybe Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia tartozik – Lengyelország az egyetlen veszteséges piaca, és a cég itteni teljesítményének visszaesése önmagában 32 millió font mínuszt jelentett a teljes térségi eredményben.
A cég szerint a vasárnapi nyitva tartás lengyelországi szabályozásának módosulása miatt a pénzügyi év első felében tizenhárommal csökkent a Tesco kereskedési napjainak száma a lengyel piacon, és ez a térség egészében az értékesítés 1,2 százalékos csökkenését okozta összehasonlítható eladótérre számolva.
A Tesco közölte, hogy közép-európai üzleti térségében az idén nettó hússzal csökkent áruházainak száma, és ebből 18 Tesco-bolt Lengyelországban szűnt meg.
A cég 13 további veszteséges lengyel áruházának bezárását tervezi.
A brit áruházláncnak jelenleg 941 üzlete működik a négy közép-európai EU-gazdaságban. A magyarországi Tesco-áruházak száma a szerdai összesítés szerint 205, eggyel kevesebb, mint a 2017-2018-as pénzügyi év végén.
Lengyelországban a Tesco a bezárások után 397 boltot működtet.
Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója a szerdai eredményjelentéshez fűzött kommentárjában közölte, hogy jól indult a cég idei üzleti éve, különösen a brit és az írországi üzletág második negyedéve volt erőteljes. Lewis szerint ez volt a 11. olyan negyedév egymás után, amelyben nőtt a Tesco üzleti teljesítménye.
Lewis, aki 2014 őszén vette át a cég vezetését, azonnal teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg, miután a Tesco nem sokkal korábban több százmillió fontos eredmény-túlkönyvelési botrányba keveredett.
A vállalat a botrány kirobbanása után, 2015 februárjában zárult teljes pénzügyi évéről 6,33 milliárd font (több mint 2300 milliárd forint) veszteséget jelentett. Ez volt a Tesco évszázados történetének eddigi legrosszabb éves eredménye, és a modern brit gazdaságtörténetben is az egyik legnagyobb éves vállalati veszteség.
Az idei pénzügyi év első felének teljesítményéről szóló beszámoló szerdai közzététele után a Tesco részvénye 7,5 százalékos veszteséggel 2,175 fonton járt a Londoni Értéktőzsdén. A gyengülés elsődleges oka az, hogy az előzetes elemzői konszenzus valamivel jobb eredményt valószínűsített a Tesco pénzügyi évének első felére. (MTI, Kertész Róbert)
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >