Jól teljesített a Tesco az első pénzügyi negyedévben
Folytatódott a Tesco csoportszintű forgalmának növekedése a cég 2018-2019-es pénzügyi évének első negyedében, de a közép-európai értékesítés az erős magyarországi teljesítmény ellenére is visszaesett, mindenekelőtt a lengyelországi és a szlovákiai nyitvatartási szabályozás módosításai miatt.
A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat a Londoni Értéktőzsdén pénteken közzétett beszámoló szerint a május 26-án zárult 13 hétben csoportszinten 1,8 százalékkal növelte forgalmát.
Az átlagon belül a nagy-britanniai és az írországi bolthálózat forgalmának értéke változatlan árfolyamon, összehasonlítható eladótérre számolva 3,5 százalékkal nőtt negyedéves alapon a vizsgált időszakban.
A közép-európai Tesco-hálózat értékesítése ugyanakkor 1 százalékkal csökkent az idei pénzügyi év első negyedében, annak ellenére, hogy a térségi Tesco-hálózat által kínált friss élelmiszerek kereslete 1 százalékkal nőtt, és Magyarországon általában is javult a cég teljesítménye.
A Tesco pénteki beszámolója szerint a közép-európai értékesítés negyedéves visszaesésének oka az, hogy a vasárnapi és ünnepnapi nyitvatartás szigorításai miatt Lengyelországban hat, Szlovákiában négy kereskedési nappal kevesebb volt ebben a negyedévben, mint az előzőben.
A Tesco kimutatása szerint a cég összehasonlítható alapon számolt közép-európai értékesítési teljesítménye a tavalyi pénzügyi év négy negyedéve közül a legutóbbi háromban növekedett, 0,6, 0,8, illetve 0,4 százalékkal.
A Tesco a tavalyi pénzügyi év egészében kiugróan jól teljesített: az áprilisban közzétett egész éves beszámoló szerint a cég eredménye több mint a negyedével javult 2017-2018-ban, a közép-európai Tesco-hálózat eredménye pedig több mint a kétszeresére nőtt.
Az idei pénzügyi év első negyedének értékesítési teljesítményéről szóló pénteki tájékoztatóhoz fűzött kommentárjában Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója hangsúlyozta: a cég a kitűzött növekedési terveknek megfelelően teljesít, és elégedett az üzletmenet lendületével. (Kertész Róbert, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jelentős egyszerűsítés: akár 57%-kal csökkenhet az adatpontok száma a vállalati fenntarthatósági jelentésekben
Az EFRAG tervezete alapján nagyfokú egyszerűsítések jönnek az ESRS szabványokban,…
Tovább olvasom >Átlagosan nem emelkedtek az árak az Auchanban tanszervásárában tavalyhoz képest
Kezdetét vette a tanszervásár az Auchanban, ahol idén nem kell…
Tovább olvasom >A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat,…
Tovább olvasom >