Jól teljesített a Heineken, de nem a magyar piacon
A világ harmadik legnagyobb söripari csoportja, a holland Heineken szerdán 1,436 milliárd euró adózott eredményt jelentett tavalyról, 37 százalékkal többet a 2009-es 1,018 milliárdnál.
A forgalma 9,7 százalékkal 16,133 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 14,701 milliárdról. A profit szervesen – vagyis változatlan valutaárfolyamokkal és csoportösszetétellel számolva – 19,7 százalékkal nőtt, a forgalom viszont 2,2 százalékkal kisebb volt így a 2009-esnél.
Egész évben 192,3 millió hektoliter sört adott el a csoport, ez 21 százalékkal több a 2009-esnél, de szervesen 1,7 százalékkal csökkent a mennyiség.
A Heineken magyar részlege, a soproni székhelyű Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. utolsó, őszi becslése szerint a 2009-esnél mintegy 2 milliárd forinttal kisebb árbevételre számított tavaly. Év elején még 4-5 százalékos növekedést reméltek a 2009-es, 1 százaléknál kisebb bővülés után.
2009-ben a cég 47 milliárd forint nettó bevételt ért el, miközben az értékesítés 6 százalékkal 1,993 millió hektoliterre csökkent. Ez jobb volt, mint az iparági átlag.
A Heineken Hungária adózott eredménye 2009-ben 3 milliárd forint volt, 20 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az exportja 7,7 százalékkal 150 ezer hektoliterre nőtt. Tavalyról hasonló méretű profitot becsülnek a cégnél – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ügyfélszolgálati központot nyitott a Fressnapf-csoport Pécsen
Ügyfélszolgálati központot nyitott Pécsen a hobbiállat-eledelek és -felszerelések forgalmazásával foglalkozó…
Tovább olvasom >A DHL duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a Hungaroringre, a Forma 1®-es hétvégére
A DHL és a Forma-1® már Mogyoródon van, a július…
Tovább olvasom >A Lidl lett a vásárlók kedvenc áruháza
Ismét a vásárlóknak köszönhetően kapott rangos elismeréseket a Lidl Magyarország.…
Tovább olvasom >