Jól szerepeltek a búzasörök az élelmiszerbiztonsági teszten
Jól szerepeltek a búzasörök az élelmiszerlánc-biztonsági hatóság tesztjén; 18 terméket ellenőriztek a hatóság munkatársai és egyetlen terméknél sem találtak hiányosságot – közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szerdán az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a Szupermenta projekt keretében laboratóriumban vizsgálták, hogy élelmiszerbiztonsági és minőségi szempontból megfelelőek-e a kiválasztott sörök, de a kedveltségi pontozás sem maradt el.
A teszten 18 – 9 üveges és 9 dobozos – magyar, német, belga, holland, osztrák és francia előállítású búzasört vizsgáltak a Nébih munkatársai.
A kedveltségi vizsgálaton laikusok és szakértők együttesen kóstolták a termékeket. A 18 búzasör között előfordult világos szűrt-szűretlen, vörös, félbarna, barna, valamint egy biosör is, alkoholtartalmuk pedig 4,5-6,7 százalék között mozgott. A tesztelés alkalmával a megjelenést, az illatot, az ízt és az összbenyomást is pontozták.
A kóstolók kedvence a Hoegaarden minőségi világos belga fehér búzasör lett. A második helyen azonos pontszámmal a hazai előállítású, szűretlen vörös Alakor Biosör és a Paulaner Hefe-weissbier német világos szűretlen búzasör végzett. Harmadikként a Chimay belga minőségi félbarna búzasör zárt – tartalmazza az összefoglaló. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Zamárdi saját söre is debütált a Balaton Beer Weekenden
Péntek délutántól vasárnap éjjelig 40-féle sörkülönlegességet kóstolhattak a vendégek a…
Tovább olvasom >AM: hasznos és értékteremtő tevékenység a házikertek művelése
A minőségi élelmiszer előállításában fontosak a házikertek, kiemelkedő szerepük van…
Tovább olvasom >Nébih: szezámpasztát hívott vissza a forgalomból az Auchan
Szalmonella jelenlétének veszélye miatt visszahívja a forgalomból az Alfez Tahini…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >