Jól sikerült az ezüstvasárnap, bizakodók a kereskedők
A kereskedők szerint a tavalyinál jóval intenzívebb az idei szezon. Több a vásárló, főként a műszaki cikkek iránt érdeklődnek. Az igazi rohamot jövő hétre várják az áruházakban.
Dugig teltek vasárnap a plázák és a hipermarketek: bár kereskedők szerint az ünnepi forgalom inkább csak emlékeztet a 2007 előtti ünnepi szezonokra, azonban hosszú idő után érezhető, hogy a vásárlók valamivel bizakodóbbak, és bátrabban mernek költeni. A Media Marktnál a forgalomnövekedés a 2009-es ezüstkarácsonyhoz képest két számjegyű lehetett. Szánthó Balázs koncepciómenedzser szerint jelentősen nőtt az LCD televíziók, ezen belül is a LED-technológiás készülékek iránti kereslet, de az okostelefonok, a notebookok és a netbookok, a mosógépek és a kapszulás kávéfőzők is átlag feletti mértékben fogytak.
Rácz István, az Árukereső.hu Kft. marketingigazgatója szerint az idei ünnepekben egyértelműen a legnépszerűbb árukategóriának a mobiltelefonok, az LCD/plazmatelevíziók és a notebookok számítanak. Az internetes vásárlási kalauz adatai szerint a mobiltelefonok iránti kereslet 20 százalékkal, míg az LCD/plazmatévék esetén 17 százalékkal ugrott meg az utóbbi időszakban. Slágerterméknek mondható még a digitális fényképkeret is, ami iránti kereslet egy átlagos őszi időszakhoz képest tízszeresére növekedett az idei év ezüst hetében. A jövő héten még erősebb érdeklődésre lehet számítani, hiszen sokan – mint minden évben – az utolsó pillanatokra hagyják az ajándékvásárlást.
Ezt igazolja vissza Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója is, szerinte múlt hétfőtől gyakorlatilag robbant a piac, az online kereskedelemben is érdekelt cég honlapján megkétszereződött az érdeklődők száma. Üzlethálózatukban és internetes kereskedésükben összesen 18 százalékos forgalombővülést érzékeltek a tavalyihoz képest. Várkonyi Balázs ugyanakkor kiemelte, hogy a vidéki megyeszékhelyeken lévő áruházaikban jóval nagyobb ütemben nőtt a forgalom, mint a fővárosban – bár mennyiségben eladásaik nagy része továbbra is a fővárosi értékesítésből származik.
A Tescónál úgy látják, hogy az ezüstvasárnapon nagyjából 5 százalékkal nőtt a forgalom a tavalyi évhez képest, és az egy főre eső vásárlás értéke – kosárérték – is jelentősen megugrott. Az elmúlt hétvége slágereit a lassan hagyományosan karácsonyi árunak számító műszaki termékek, a játékok és az édességek adták. Az ünnepi árukategóriák közül a cégnél kiemelték a játékokat, mivel a termékkör eladásainak hatvan százalékát adja az ünnepi időszak.
Az ünnepi időszak a jelek szerint nem egyformán jelent jó boltot a plázás üzleteknek sem. A régebben épült, mára már kevésbé felkapottnak számító bevásárlóközpontokban vasárnap délután gyakorlatilag nagyítóval kellett keresni a vásárlókat, míg a jó helyen lévő – illetve kemény reklámtevékenységgel megtámogatott – plázákban igazi tömeg hömpölygött. Az egyik legfrekventáltabb helyen lévő üzletháznál, a WestEndnél forgalmi adatot, látogatószámot nem tudtak mondani. Prosits Attila ügyvezető igazgató szerint az ünnepek alatt nagyjából hozzák a tavalyi szezonban mért látogatószámot, de úgy érzékelték, hogy inkább hét közben jöttek többen, mint a hét végén. Az ajándékok között listavezető a könyv, a műszaki cikk, az óraékszer és a ruhanemű.
Tíz emberből nyolc fárasztónak tartja a karácsonyi bevásárlást –derül ki az Árukereső.hu közvélemény-kutatásából. A megkérdezettek közel fele több mint háromszor indul el bevásárlókörútra, és a negyedük három óránál is többet elbóklászik ilyenkor az üzletekben. A felmérésből az is kiderült, hogy a férfiak jellemzően sokkal rövidebb idő alatt vásárolják meg az ajándékot, mint a hölgyek – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >