Jól megy a kávé, de a gyártók nem örülnek az áruházak közötti versengésnek
Németország kávémoguljai örülnek „a fekete leves” népszerűsödésével járó bevétel-emelkedésnek, de a pillanatnyi áruházláncok közötti versengés óriási nyomást jelent számukra – tudjuk meg a német kávéipari szövetség elnökétől.
„Elképesztő verseny zajlik most az áruházláncok között” – mondta Holger Preibisch a Reutersnek a héten egy interjú alkalmával. A problémát az okozza, hogy az áruházak a kávét szeretnék egyfajta olcsó fogyasztási cikként árusítani, ami boltjaikba csábítja a vevőket, fejtette ki Preibisch. Márpedig a kávé bolti árusítása rendkívül fontos része a bevételeknek: hosszú ideig Európa-szerte az idős korosztály számított elsődleges kávéfogyasztónak, az elmúlt pár évben azonban az új, divatos kávé-italok a fiatalok körében is népszerűvé tették a kávét. A kávészövetség szerint ezért is fontos, hogy a megnövekedett eladásból származó bevételek ne csorbuljanak az áruházláncok közötti verseny során.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >