Jól megy a kávé, de a gyártók nem örülnek az áruházak közötti versengésnek
Németország kávémoguljai örülnek „a fekete leves” népszerűsödésével járó bevétel-emelkedésnek, de a pillanatnyi áruházláncok közötti versengés óriási nyomást jelent számukra – tudjuk meg a német kávéipari szövetség elnökétől.
„Elképesztő verseny zajlik most az áruházláncok között” – mondta Holger Preibisch a Reutersnek a héten egy interjú alkalmával. A problémát az okozza, hogy az áruházak a kávét szeretnék egyfajta olcsó fogyasztási cikként árusítani, ami boltjaikba csábítja a vevőket, fejtette ki Preibisch. Márpedig a kávé bolti árusítása rendkívül fontos része a bevételeknek: hosszú ideig Európa-szerte az idős korosztály számított elsődleges kávéfogyasztónak, az elmúlt pár évben azonban az új, divatos kávé-italok a fiatalok körében is népszerűvé tették a kávét. A kávészövetség szerint ezért is fontos, hogy a megnövekedett eladásból származó bevételek ne csorbuljanak az áruházláncok közötti verseny során.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >