Jól megy a csehországi sörgyáraknak
Jó évet zártak tavaly a csehországi sörgyárak, a pilseni Prazdroj és a budejovicei Budvar sörgyár egyaránt növekedésről számolt be.
A Prazdroj, Csehország legnagyobb sörgyári csoportja több mint 10 millió hektoliter sört értékesített tavaly. Éves szinten tavaly az eladás 4,5 százalékkal emelkedett – közölte Paolo Lanzarotti, a Prazdroj vezérigazgatója pénteken Prágában sajtótájékoztatón.
A Prazdroj söreiből a világ 54 országában 3,5 millió hektoliter kelt el, ami éves szinten hatszázalékos növekedés.
A Prazdroj által főzött leghíresebb cseh sör, a Pilsner Urquell fogyasztása a márka létezésének 172 éve alatt első ízben lépte át a kétmillió hektoliteres határt. A sör iránt elsősorban külföldön volt nagyobb kereslet, eladása négy százalékkal emelkedett.
Lazarotti emlékeztetett arra, hogy a legutóbbi években a gyár termékei iránti kereslet még mérsékelten csökkent, 2013-ban 9,7 millió hektolitert tett ki.
A pilseni Prazdroj részesedése a csehországi sörpiacon mintegy 45 százalék. 2013-ban a sörgyár nyeresége 3,481 milliárd koronát tett ki. A konkrét tavalyi pénzügyi adatokat a gyár április elején hozza nyilvánosságra.
A Prazdroj csoport legismertebb sörmárkája a Pilsner Urquell, a Gambrinus, a Velkopopovicky Kozel és a Radegast.
Jó évet zárt a cseh állam tulajdonában lévő budejovicei Budvar sörgyár is, amely a pénteki prágai sajtó szerint tavaly 2,5 százalékkal növelte eladásait, míg a kivitele hat százalékkal nőtt.
A Budvar 2013-ban 1,423 millió hektoliter sört főzött. A tavalyi konkrét adatokat még nem hozták nyilvánosságra. A Budvar termékeinek több mint 50 százalékát külföldön adják el.
A csehországi sörgyárak termésük mintegy 20 százalékát adják el külföldön. A külföldi sörök behozatala a hazai fogyasztás négy százalékát teszi ki. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A komló és a sörárpa termesztésének komoly jövője van Magyarországon
A magyarországi komló- és sörárpa-termesztésnek komoly jövője van, ugyanis az…
Tovább olvasom >2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >