Jól megy a csehországi sörgyáraknak
Jó évet zártak tavaly a csehországi sörgyárak, a pilseni Prazdroj és a budejovicei Budvar sörgyár egyaránt növekedésről számolt be.
A Prazdroj, Csehország legnagyobb sörgyári csoportja több mint 10 millió hektoliter sört értékesített tavaly. Éves szinten tavaly az eladás 4,5 százalékkal emelkedett – közölte Paolo Lanzarotti, a Prazdroj vezérigazgatója pénteken Prágában sajtótájékoztatón.
A Prazdroj söreiből a világ 54 országában 3,5 millió hektoliter kelt el, ami éves szinten hatszázalékos növekedés.
A Prazdroj által főzött leghíresebb cseh sör, a Pilsner Urquell fogyasztása a márka létezésének 172 éve alatt első ízben lépte át a kétmillió hektoliteres határt. A sör iránt elsősorban külföldön volt nagyobb kereslet, eladása négy százalékkal emelkedett.
Lazarotti emlékeztetett arra, hogy a legutóbbi években a gyár termékei iránti kereslet még mérsékelten csökkent, 2013-ban 9,7 millió hektolitert tett ki.
A pilseni Prazdroj részesedése a csehországi sörpiacon mintegy 45 százalék. 2013-ban a sörgyár nyeresége 3,481 milliárd koronát tett ki. A konkrét tavalyi pénzügyi adatokat a gyár április elején hozza nyilvánosságra.
A Prazdroj csoport legismertebb sörmárkája a Pilsner Urquell, a Gambrinus, a Velkopopovicky Kozel és a Radegast.
Jó évet zárt a cseh állam tulajdonában lévő budejovicei Budvar sörgyár is, amely a pénteki prágai sajtó szerint tavaly 2,5 százalékkal növelte eladásait, míg a kivitele hat százalékkal nőtt.
A Budvar 2013-ban 1,423 millió hektoliter sört főzött. A tavalyi konkrét adatokat még nem hozták nyilvánosságra. A Budvar termékeinek több mint 50 százalékát külföldön adják el.
A csehországi sörgyárak termésük mintegy 20 százalékát adják el külföldön. A külföldi sörök behozatala a hazai fogyasztás négy százalékát teszi ki. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A meleg nyárban bíznak idén is a sörgyártók
Bár a nagy sportesemények átmenetileg pozitív hatást gyakorolnak a sörfogyasztás…
Tovább olvasom >Az USA-ban gyártja nyártól a Molson Coors a Peroni Nastro Azzurro-t
Az USA-ba helyezi át a Peroni Nastro Azzurro olasz sörmárka…
Tovább olvasom >175 éves a modern magyar üzemi sörgyártás
A Magyarországon működő öt legnagyobb sörgyártó vezetőinek részvételével tartott szakmai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >