Jól járt a Mcdonald's az egész napos reggelivel
Egész jól alakultak a második negyedévben a McDonald's eladásai, organikusan szinte minden fontosabb régióban növekedni tudtak, ami részben az új menüknek, például az egész nap is kapható reggeli menüknek köszönhető, a cég átalakítása azonban komoly költségekkel jár, részben az emiatt keletkező egyszeri tételek hatására lett jóval alacsonyabb a profit – írja a portfolio.hu.
A gyorsétteremlánc második negyedéves árbevétele 6,5 milliárd dollárról 3,5 százalékkal 6,27 milliárd dollárra csökkent, ami nagyjából megfelelt az elemzői várakozásnak.
Az egy részvényre jutó adózott eredmény 1,26 dollárról 1,25 dollárra csökkent, jóval elmaradva az 1,38-as elemzői várakozástól.
Az árbevétel 3,5 százalékkal csökkent, az étteremlánc átalakítása miatt. Ha már a legalább egy éve nyitva tartó éttermek forgalmát nézzük (comparable sales), az már 3,5 százalékos bővülést mutat, ráadásul minden fontosabb szegmensben növekedni tudott a McDonald's.
Az Egyesült Államokban 1,8 százalékos volt a bevételek növekedése, az eladásokat elsősorban az segítette, hogy a reggeli menük az egész nap folyamán elérhetővé váltak. A nagy sikerre való tekintettel a reggeli kínálatot az év második felében tovább bővítik. De nem csak az Egyesült Államokban, hanem az Egyesült Királyságban, Kanadában, Ausztráliában, Kínában és Oroszországban is nőttek az étteremlánc bevételei. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >Préda Máté a DODO új magyarországi vezetője
Az utolsó kilométeres, okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO Préda Mátét bízta…
Tovább olvasom >Szobaszervíz helyett ételrendelés – házhoz megy a lángos
Egyre több turista rendel ételt a szállására a foodora nemzetközi…
Tovább olvasom >