Jól halad a Ferrero fenntarthatósági céljai teljesítésével
Legfrissebb fenntarthatósági jelentése szerint jó úton halad a Ferrero csoport legfontosabb fenntarthatósági céljai teljesítésével. A 94 oldalas jelentés a 2021-22-es pénzügyi év során elért fenntarthatósági eredményeket foglalja össze.
A vállalat globális villamosenergia-fogyasztásának 92%-a megújuló energiaforrásokból származik, szemben a tavalyi 84%-kal.
A biztonságos és egészséges alapanyagok beszerzése kapcsán a jelentés kiemeli, hogy a Ferrero 2021-22-ben mintegy 230 000 tonna pálmaolajat szerzett be, ami a világ teljes pálmaolaj-termelésének (77 millió tonna) közel 0,3%-a. A pálmaolaj 100%-a Fenntartható Pálmaolaj Kerekasztal (RSPO) tanúsítvánnyal rendelkezik és a teljes ellátási láncban elkülönül a normál pálmaolajtól. A csoport az egyik első olyan globális vállalat, amely 100%-ban RSPO-tanúsítvánnyal rendelkező szegregált pálmaolajat szerez be – 2015 óta. Az RSPO-pálmaolaj 99,95%-ban nyomon követhető 146 üzemig és 722 ültetvényig.
A csak erdőirtásmentes ellátási láncokból származó termékekre vonatkozó új európai uniós szabályozás bevezetése kapcsán a vállalat 2022-2023-ban ki tervezi terjeszteni a 2020-ban a kakaó, a pálmaolaj és a mogyoró vonatkozásában megkezdett sikeres digitális feltérképezési kezdeményezését a fa- és a kávé-ellátási láncra is. Ami a kakaó vonatkozásában a Ferrero elérte a termelői csoportokig – 96%-ban a GPS-jelöléssel rendelkező gazdaságokig – való teljes nyomonkövethetőséget. A pálmaolaj nyomonkövethetősége is teljes körű az ültetvényekig, míg a mogyoró esetében ugyanezt 79%-os volt.
A vállalat Ferrero Farming Values (FFV) keretrendszere segítségével a kakaótermelők 32%-ának nyújtott gazdasági és üzleti tervezéssel kapcsolatos egyéni tanácsadást, miközben 155 000 kakaótermelő vett részt csoportos képzésben. A négyéves Cocoa and Forest Initiative kezdeményezés a kitűzött célok többségének teljesítésével vagy meghaladásával zárult.
A vállalat 2021 végén adta ki első emberi jogi jelentését, amely a 10 legsürgetőbb emberi jogi kérdés köré épül valamennyi értékláncban – terméktől vagy földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül –, és bemutatja, hogy a Ferrero igekszik e kérdésekre választ adni.
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >Az EU ajánlást fogadott el a fenntarthatósági jelentéstételi standard bevezetéséről a kkv-k számára
Az Európai Bizottság ajánlást fogadott el egy önkéntes fenntarthatósági jelentéstételi…
Tovább olvasom >A nagyszámú érdeklődésre való tekintettel meghosszabbítja nevezési határidejét a Green Pledge!
Meghosszabbított nevezési határidővel, egészen augusztus 11-e, hétfőig várja a pályázatokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >