Jól fogyott a sör a foci EB alatt
A magyar fociválogatott várakozásokon felüli Eb- szereplése a hazai sörfogyasztáson is szépen meglátszik, írja a Világgazdaság nyomán az index.
12 millió korsóval, azaz nagyjából 60 ezer hektoliterrel fogyott több idén április és június közt. A harmadik negyedévben aztán ismét annyi sört ittunk, mint tavaly. Ami azért nem rossz, mert 2015-ben igazán meleg volt, ami erősen pozitívan hat a sörivásra is. Átlagosan egyébként évente nagyjából 6 millió hektolitert sört gyártanak Magyarországon.
A hazai sörgyártók szövetsége ezzel együtt nem tűnik elégedettnek a magyarországi helyzettel, 2010-2014 alatt folyamatosan emelkedtek az adóik. Az általuk megtermelt GDP 83 százalékát veszi el a kormány nálunk, máshol ez 50 százalék körüli. Amíg a válság előtt 34 százalék volt egységnyi sör adótartalma, az ma már 42 százalék, a régióban mindenhol máshol 30-35 százalék.
A gyártók azt is elárulják, hogy a hazai sörgyártás jövedelmezősége eltűnt, ezért nincsenek szinte egyáltalán söripari beruházások már nálunk. Egészen pontosan nagyon régóta nem volt még ilyen kevés, évi négymilliárd forint körüli söripari beruházás nálunk. Egyébként egy átlagos, 4,5 százalékos alkoholtartalmú palack sör relatív, inflációtól szűrt ára évek óta változatlan, mintegy 205 forint körül stagnál. (index, szalai)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre népszerűbb a sör alkoholmentes változata Németországban
Egészségügyi okokból, az íze miatt, vagy szimplán a választás szabadsága…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >Május 17. ünnep a magyar kisüzemi sörök kedvelői számára
Május 17-én, szombaton újra országos program keretében nyílnak meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >