Jól fogyott a sör a foci EB alatt
A magyar fociválogatott várakozásokon felüli Eb- szereplése a hazai sörfogyasztáson is szépen meglátszik, írja a Világgazdaság nyomán az index.
12 millió korsóval, azaz nagyjából 60 ezer hektoliterrel fogyott több idén április és június közt. A harmadik negyedévben aztán ismét annyi sört ittunk, mint tavaly. Ami azért nem rossz, mert 2015-ben igazán meleg volt, ami erősen pozitívan hat a sörivásra is. Átlagosan egyébként évente nagyjából 6 millió hektolitert sört gyártanak Magyarországon.
A hazai sörgyártók szövetsége ezzel együtt nem tűnik elégedettnek a magyarországi helyzettel, 2010-2014 alatt folyamatosan emelkedtek az adóik. Az általuk megtermelt GDP 83 százalékát veszi el a kormány nálunk, máshol ez 50 százalék körüli. Amíg a válság előtt 34 százalék volt egységnyi sör adótartalma, az ma már 42 százalék, a régióban mindenhol máshol 30-35 százalék.
A gyártók azt is elárulják, hogy a hazai sörgyártás jövedelmezősége eltűnt, ezért nincsenek szinte egyáltalán söripari beruházások már nálunk. Egészen pontosan nagyon régóta nem volt még ilyen kevés, évi négymilliárd forint körüli söripari beruházás nálunk. Egyébként egy átlagos, 4,5 százalékos alkoholtartalmú palack sör relatív, inflációtól szűrt ára évek óta változatlan, mintegy 205 forint körül stagnál. (index, szalai)
Kapcsolódó cikkeink
Zamárdi saját söre is debütált a Balaton Beer Weekenden
Péntek délutántól vasárnap éjjelig 40-féle sörkülönlegességet kóstolhattak a vendégek a…
Tovább olvasom >Hétvégére elkészül Zamárdi söre!
Péntekre elkészül az első, balatoni településről elnevezett sör, amelyet névadója…
Tovább olvasom >A nagy sportesemények is segítik a sörfogyasztást
Bár a nagy sportesemények átmenetileg pozitív hatást gyakorolnak a sörfogyasztás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >