Jól fogy a Budvar sör
Rekordnagyságúra, 2,54 milliárd koronára (29,21 milliárd forint) emelkedett tavaly a ceské budejovicei Budvar sörgyár bevétele, éves szinten 2,9 százalékkal nőtt.
A nyereség 337, 3 millió koronára (3,88 milliárd forint) rúgott – közölte Petr Zácek a sörgyár gazdasági igazgatója csütörtökön Ceské Budejovicében.
A Budejovicky Budvar (Budweiser Budejovice) sörgyár a cseh „nemzeti kincsek” közé számít, az ország negyedik legnagyobb sörgyára, és az egyetlen, amely állami tulajdonban van, nemzeti vállalatként működik.
A Budweiser Budvar márka nemzetközi szinten is nagyon ismert és közkedvelt, a világ 77 országába exportálják. A Budvar teszi ki a cseh sörkivitel 20 százalékát. A sörgyár termelésének 61 százalékát értékesítik külföldön. Tavaly a Budvar 1,61 millió hektoliter sört főzött az eredeti receptek szerint.
A Budvar legnagyobb piacát Nagy-Britannia jelenti, ahol csak tavaly öt új Budvar söröző nyílt. A termelés korlátai következtében azonban a gyár már egyre kevésbé tudja kielégíteni a britek egyre növekvő igényeit, ezért is van rendkívül nagy szükség a kapacitások bővítésére – jegyezte meg az igazgató.
„A gyár már második éve lehetőségeinek határait feszegeti, és feltétlenül szükség van a gyártási kapacitások bővítésére és korszerűsítésére” – mondta Zácek újságíróknak. A korszerűsítés már tavaly elkezdődött, erre 407 millió koronát fordítottak. Hasonló összegű befektetést terveznek az idén és 2018-ban is, kétmilliárd koronát fordítanának a fejlesztésekre két év alatt. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár
Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár, a…
Tovább olvasom >Rekordszámú magyar készül nyaralni – külföldön is egyre többen pihennek
A pandémia utáni fellendülés nem ért véget: a CIB Bank…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >Túlad a Cinzanón és a Frattinin a Campari
Az olasz Campari csoport eladja két ismert márkáját, a Cinzano…
Tovább olvasom >