Jól fogy a Budvar sör
Rekordnagyságúra, 2,54 milliárd koronára (29,21 milliárd forint) emelkedett tavaly a ceské budejovicei Budvar sörgyár bevétele, éves szinten 2,9 százalékkal nőtt.
A nyereség 337, 3 millió koronára (3,88 milliárd forint) rúgott – közölte Petr Zácek a sörgyár gazdasági igazgatója csütörtökön Ceské Budejovicében.
A Budejovicky Budvar (Budweiser Budejovice) sörgyár a cseh „nemzeti kincsek” közé számít, az ország negyedik legnagyobb sörgyára, és az egyetlen, amely állami tulajdonban van, nemzeti vállalatként működik.
A Budweiser Budvar márka nemzetközi szinten is nagyon ismert és közkedvelt, a világ 77 országába exportálják. A Budvar teszi ki a cseh sörkivitel 20 százalékát. A sörgyár termelésének 61 százalékát értékesítik külföldön. Tavaly a Budvar 1,61 millió hektoliter sört főzött az eredeti receptek szerint.
A Budvar legnagyobb piacát Nagy-Britannia jelenti, ahol csak tavaly öt új Budvar söröző nyílt. A termelés korlátai következtében azonban a gyár már egyre kevésbé tudja kielégíteni a britek egyre növekvő igényeit, ezért is van rendkívül nagy szükség a kapacitások bővítésére – jegyezte meg az igazgató.
„A gyár már második éve lehetőségeinek határait feszegeti, és feltétlenül szükség van a gyártási kapacitások bővítésére és korszerűsítésére” – mondta Zácek újságíróknak. A korszerűsítés már tavaly elkezdődött, erre 407 millió koronát fordítottak. Hasonló összegű befektetést terveznek az idén és 2018-ban is, kétmilliárd koronát fordítanának a fejlesztésekre két év alatt. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Stabilizálódó prémiumszegmens, erősödő alkoholmentes kínálat – így alakult az uniós és hazai sörpiac 2024-ben
Az Európai Unió tagállamai 2024-ben összesen 34,7 milliárd liter sört…
Tovább olvasom >Történelmi mélypontra süllyedt a német sörpiac – egyre népszerűbb az alkoholmentes változat
Több mint harmincéves mélypontra esett a német sörértékesítés 2025 első…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >