Jól fogy a Budvar sör
Rekordnagyságúra, 2,54 milliárd koronára (29,21 milliárd forint) emelkedett tavaly a ceské budejovicei Budvar sörgyár bevétele, éves szinten 2,9 százalékkal nőtt.
A nyereség 337, 3 millió koronára (3,88 milliárd forint) rúgott – közölte Petr Zácek a sörgyár gazdasági igazgatója csütörtökön Ceské Budejovicében.
A Budejovicky Budvar (Budweiser Budejovice) sörgyár a cseh „nemzeti kincsek” közé számít, az ország negyedik legnagyobb sörgyára, és az egyetlen, amely állami tulajdonban van, nemzeti vállalatként működik.
A Budweiser Budvar márka nemzetközi szinten is nagyon ismert és közkedvelt, a világ 77 országába exportálják. A Budvar teszi ki a cseh sörkivitel 20 százalékát. A sörgyár termelésének 61 százalékát értékesítik külföldön. Tavaly a Budvar 1,61 millió hektoliter sört főzött az eredeti receptek szerint.
A Budvar legnagyobb piacát Nagy-Britannia jelenti, ahol csak tavaly öt új Budvar söröző nyílt. A termelés korlátai következtében azonban a gyár már egyre kevésbé tudja kielégíteni a britek egyre növekvő igényeit, ezért is van rendkívül nagy szükség a kapacitások bővítésére – jegyezte meg az igazgató.
„A gyár már második éve lehetőségeinek határait feszegeti, és feltétlenül szükség van a gyártási kapacitások bővítésére és korszerűsítésére” – mondta Zácek újságíróknak. A korszerűsítés már tavaly elkezdődött, erre 407 millió koronát fordítottak. Hasonló összegű befektetést terveznek az idén és 2018-ban is, kétmilliárd koronát fordítanának a fejlesztésekre két év alatt. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >Rekordmennyiségű sört exportált tavaly Csehország
Rekordmennyiségű, 6,13 millió hektoliter sört exportáltak tavaly a csehországi sörgyárak…
Tovább olvasom >Hazai utazásokra fejenként átlagosan 105 000 Ft-ot szánunk
A gazdaságilag aktív korú magyarok 60 százaléka tudott az elmúlt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >