Jól fogy az alkoholmentes sör
Az alkoholmentes sörökből öt százalékkal többet adtak el 2008 májusa és 2009 áprilisa között, mint egy évvel korábban. Az átlagár egy literre vetítve 330 forintról 302 forintra csökkent – tette közzé az ACNielsen Piackutató Kft.
2007. áprilisában ennél is olcsóbb volt az alkoholmentes sör, a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár akkor literenként 298 forint volt. A sör teljes kiskereskedelmi forgalmából az alkoholmentes sörök mennyiségben négy, értékben öt százalékot képviseltek a vizsgált időszak adatai alapján. Az előző tizenkét hónaphoz képest 2008 májusa és 2009 áprilisa között az összes söreladás értékben öt százalékkal 115 milliárd forintra nőtt, a mennyiség változatlanul négymillió hektoliter körül alakult. A bolti eladások alapján az alkoholmentes sörök piacának nagysága kb. 4,5 milliárd forint. Figyelemre méltó trend, hogy egyre inkább koncentrálódik az alkoholmentes sör eladása. Mennyiséget tekintve a hipermarket részaránya 29-ről 35 százalékra emelkedett, egyetlen év alatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >