Jól fogy az alkoholmentes sör
Az alkoholmentes sörökből öt százalékkal többet adtak el 2008 májusa és 2009 áprilisa között, mint egy évvel korábban. Az átlagár egy literre vetítve 330 forintról 302 forintra csökkent – tette közzé az ACNielsen Piackutató Kft.
2007. áprilisában ennél is olcsóbb volt az alkoholmentes sör, a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár akkor literenként 298 forint volt. A sör teljes kiskereskedelmi forgalmából az alkoholmentes sörök mennyiségben négy, értékben öt százalékot képviseltek a vizsgált időszak adatai alapján. Az előző tizenkét hónaphoz képest 2008 májusa és 2009 áprilisa között az összes söreladás értékben öt százalékkal 115 milliárd forintra nőtt, a mennyiség változatlanul négymillió hektoliter körül alakult. A bolti eladások alapján az alkoholmentes sörök piacának nagysága kb. 4,5 milliárd forint. Figyelemre méltó trend, hogy egyre inkább koncentrálódik az alkoholmentes sör eladása. Mennyiséget tekintve a hipermarket részaránya 29-ről 35 százalékra emelkedett, egyetlen év alatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >