Jól fogy az alkoholmentes sör
Az alkoholmentes sörökből öt százalékkal többet adtak el 2008 májusa és 2009 áprilisa között, mint egy évvel korábban. Az átlagár egy literre vetítve 330 forintról 302 forintra csökkent – tette közzé az ACNielsen Piackutató Kft.
2007. áprilisában ennél is olcsóbb volt az alkoholmentes sör, a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár akkor literenként 298 forint volt. A sör teljes kiskereskedelmi forgalmából az alkoholmentes sörök mennyiségben négy, értékben öt százalékot képviseltek a vizsgált időszak adatai alapján. Az előző tizenkét hónaphoz képest 2008 májusa és 2009 áprilisa között az összes söreladás értékben öt százalékkal 115 milliárd forintra nőtt, a mennyiség változatlanul négymillió hektoliter körül alakult. A bolti eladások alapján az alkoholmentes sörök piacának nagysága kb. 4,5 milliárd forint. Figyelemre méltó trend, hogy egyre inkább koncentrálódik az alkoholmentes sör eladása. Mennyiséget tekintve a hipermarket részaránya 29-ről 35 százalékra emelkedett, egyetlen év alatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >