Jól fogy a praliné a hipermarketekben
Mennyiségben 11 százalékkal, értékben 16 százalékkal bővült a piac, amelynek mérete meghaladja az évi 60 milliárd forintot.
A Nielsen piackutató vállalat adatai szerint a forgalom évi 30 ezer tonnához közeledik. A legnagyobb ütemben nőtt a mutató pralinénál (+13 százalék), majd a szeletes (+12) és a táblás (+9) következik.
Az összes mennyiség jó egyharmadát a 401-2 500 négyzetméter közötti bolttípusban adják el, szeletes csokoládénél figyelemre méltó a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek magas, 46 százalékos részaránya.
A kereskedelmi márkás termékek piaci részesedése táblás csokoládénál a legmagasabb. Mennyiségben 21 százalékot ért el 2007 december-2008 januárban.
Pralinénál a mutató 20, szeletes csokoládénál pedig 15 százalékos. Mindkét mutató növekedést jelez az egy évvel korábbi, hasonló periódushoz képest, és azt, hogy a kereskedelmi márkák egyre fontosabbak.
Egy kilogramm fogyasztói átlagára szeletesnél 3 százalékkal nőtt, 2 163 forintra, december-januárban, az előző hasonló periódushoz képest. Ugyanakkor plusz 9 százalékot regisztráltak a nem alkoholos, egyfajta pralinénál. A sima táblásnál plusz 13 százalékos mutató azt jelenti, hogy tíz deka sima táblás csokoládé átlagosan 164 forintba került december-januárban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: az előző év azonos időszakához mérten 4,9, májushoz képest 1,2 százalékkal mérséklődött az ipari termelés júniusban
2025 júniusában az ipari termelés volumene 4,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >