Jól fogy a praliné a hipermarketekben
Mennyiségben 11 százalékkal, értékben 16 százalékkal bővült a piac, amelynek mérete meghaladja az évi 60 milliárd forintot.
A Nielsen piackutató vállalat adatai szerint a forgalom évi 30 ezer tonnához közeledik. A legnagyobb ütemben nőtt a mutató pralinénál (+13 százalék), majd a szeletes (+12) és a táblás (+9) következik.
Az összes mennyiség jó egyharmadát a 401-2 500 négyzetméter közötti bolttípusban adják el, szeletes csokoládénél figyelemre méltó a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek magas, 46 százalékos részaránya.
A kereskedelmi márkás termékek piaci részesedése táblás csokoládénál a legmagasabb. Mennyiségben 21 százalékot ért el 2007 december-2008 januárban.
Pralinénál a mutató 20, szeletes csokoládénál pedig 15 százalékos. Mindkét mutató növekedést jelez az egy évvel korábbi, hasonló periódushoz képest, és azt, hogy a kereskedelmi márkák egyre fontosabbak.
Egy kilogramm fogyasztói átlagára szeletesnél 3 százalékkal nőtt, 2 163 forintra, december-januárban, az előző hasonló periódushoz képest. Ugyanakkor plusz 9 százalékot regisztráltak a nem alkoholos, egyfajta pralinénál. A sima táblásnál plusz 13 százalékos mutató azt jelenti, hogy tíz deka sima táblás csokoládé átlagosan 164 forintba került december-januárban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >