A vártnál nagyobb árbevétel a Pepsinél
A Pepsi a negyedik negyedéves gyorsjelentésében várt feletti árbevételről és egy részvényre jutó eredményről számolt be – írja a Portfolio.hu. Bár a vállalat árbevétele organikusan növekedett, a kedvezőtlen irányú devizapiaci mozgások miatt az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest kevesebb bevételt jelentett.
Bár organikusan 5 százalékkal nőtt a Pepsi árbevétele az utolsó negyedévben az előző év azonos időszakához képest, összességében mégis 1 százalékos csökkenésről számolt be a vállalat, miután az erős dollár 6 százalékponttal mérsékelte a tényleges bevételnövekedést.
Az organikus növekedést a feltörekvő illetve fejlődő régiók húzták, itt 10 százalékos volt az árbevétel-emelkedés üteme, a devizahatások miatt ugyanakkor ténylegesen már 4 százalékkal estek a bevételek (különösen az orosz és venezuelai fizetőeszköz zuhanása miatt).
A vállalat 7 százalékkal 2,81 dollárra emeli a részvényenkénti éves osztalékot, továbbá saját részvény visszavásárlások tervét is bejelentette sok milliárd dollár értékben. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Baba Kuponhét a Rossmann-nál – most először az Online Drogériában is elérhető a 10%-os kedvezmény
2025. augusztus 4. és 10. között ismét meghirdeti népszerű Baba…
Tovább olvasom >Több tízezer rendelést adtak már le a Kifli.hu új kedvezménypogramjában
Alig negyedév alatt érte el a 20 ezer főt a Kifli.hu Xtra…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >