Jól boldogul a Beiersdorf a Niveának köszönhetően

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 08. 23. 09:16

Komoly növekedésbe lendült a Nivea az év első felében, ami megkönnyebbülést hozott a kínai luxusfogyasztók által némiképp cserbenhagyott anyavállalat, a Beiersdorf számára.

A Beiersdorf az első félévben 7,1 %-os organikus árbevétel-növekedést ért el. A szépségápolási vállalatcsoport bevétele 5,2 milliárd euró volt, köszönhetően a zászlóshajó márka Nivea 11,1 %-os növekedésének. A központi márka „minden kulcsfontosságú piacon” növekedett, de különösen a feltörekvő piacokon és otthon, Németországban.

A 2,95 milliárd euróval a csoport árbevételének több mint felét adó Nivea egyszerre profitált a volumennövekedésből és az áremelésekből. Vincent Warnery vezérigazgató szerint az eredmények „bőven ellensúlyozták a kihívásokkal teli luxuspiacon, különösen Kínában tapasztalható folyamatos kedvezőtlen fejleményeket”. A La Prairie luxusmárka valóban megszenvedi a fogyasztói kiadások csökkenését Kínában.

Az EBIT ennek ellenére 852 millió euróról 838 millió euróra csökkent. A Beiersdorf ezt a visszaesést az előrehozott beruházásoknak és a marketingköltségeknek tulajdonítja, de úgy véli, hogy az év hátralévő részében jó úton halad. Az adózás utáni eredmény többé-kevésbé stabilan 590 millió euró maradt.

Retail Detail

Kapcsolódó cikkeink