Jókból a legjobbat
Március elején zajlott a CBA X. Országos Borversenye. Az évenkénti megmérettetés az üzletlánc Vinotéka programjának egyik fő eleme, amelynek célja a kiváló minőségű borokból álló kínálat megteremtése, valamint az ezt előállítani képes hazai borászatok piacra jutásának elősegítése.
Vincze Árpád főborász és csapata idén 155 borászat 1002 nevezett bora közül választotta ki azt az 500-at, amelyet félszáz borász és sommelier – a hazai borászat színe-java – zsűrizett nyolc csoportban. „A verseny nagyon szigorú szabályok szerint, vak kóstolással zajlik – mondta el a főborász –, mert azt szeretnénk, hogy valóban a borok versengjenek egymással, nem a mögöttük álló marketing és piaci háttér.”
Módos Péter, a Magyar Bor Akadémia nyugalmazott elnöke, nemzetközi borbíráló szerint 2016-ban a borvilág egyik meghatározó trendje a megszabadulni vágyás az uniformizáltságtól. Kollégáit is arra kérte, hogy munkájukat ennek a gondolatnak a jegyében végezzék, és bírálatukban értékeljék a borminták egyedi jegyeit.
– A legjobb borok kiválasztása nem a választék teljes lecserélését jelenti – tájékoztatott Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója –, inkább annak frissítését.
A 2007-ben indult Vinotéka program hatalmas kedveltségnek örvend a vevők körében, a borválogatásnak kialakult törzsvásárló-közönsége van. A program sikerének legjobb bizonyítéka az, hogy beindítása óta az üzletlánc borértékesítése megháromszorozódott. A Vinotéka választékot a kijelölt CBA-, illetve Príma-üzletekben találhatják meg az érdeklődők. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Nyárindító bor és pezsgő ünnep a Szabadság téren
A nagy sikerű Bor & Pezsgő Fesztivál és Junibor Ünnep…
Tovább olvasom >A mostani fejlesztések évtizedekre meghatározhatják a borászat jövőjét
A magyar borászat jövőjét évtizedekre meghatározhatják a mostani fejlesztések, a…
Tovább olvasom >Borpromóciós támogatás segíti a hazai termelők piacra jutását
Hamarosan indul a hazai borok bel- és külföldi népszerűsítését segítő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >