Jókból a legjobbat
Március elején zajlott a CBA X. Országos Borversenye. Az évenkénti megmérettetés az üzletlánc Vinotéka programjának egyik fő eleme, amelynek célja a kiváló minőségű borokból álló kínálat megteremtése, valamint az ezt előállítani képes hazai borászatok piacra jutásának elősegítése.
Vincze Árpád főborász és csapata idén 155 borászat 1002 nevezett bora közül választotta ki azt az 500-at, amelyet félszáz borász és sommelier – a hazai borászat színe-java – zsűrizett nyolc csoportban. „A verseny nagyon szigorú szabályok szerint, vak kóstolással zajlik – mondta el a főborász –, mert azt szeretnénk, hogy valóban a borok versengjenek egymással, nem a mögöttük álló marketing és piaci háttér.”
Módos Péter, a Magyar Bor Akadémia nyugalmazott elnöke, nemzetközi borbíráló szerint 2016-ban a borvilág egyik meghatározó trendje a megszabadulni vágyás az uniformizáltságtól. Kollégáit is arra kérte, hogy munkájukat ennek a gondolatnak a jegyében végezzék, és bírálatukban értékeljék a borminták egyedi jegyeit.
– A legjobb borok kiválasztása nem a választék teljes lecserélését jelenti – tájékoztatott Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója –, inkább annak frissítését.
A 2007-ben indult Vinotéka program hatalmas kedveltségnek örvend a vevők körében, a borválogatásnak kialakult törzsvásárló-közönsége van. A program sikerének legjobb bizonyítéka az, hogy beindítása óta az üzletlánc borértékesítése megháromszorozódott. A Vinotéka választékot a kijelölt CBA-, illetve Príma-üzletekben találhatják meg az érdeklődők. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Megújult a PTE szőlő- és boranalitikai vizsgálatok elvégzésére alkalmas laboratóriuma
Átadták a Pécsi Tudományegyetem Szőlészeti és Borászati Kutatóintézete (PTE SZBKI)…
Tovább olvasom >Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat
Fehérbor kategóriában a tokaji Bott Pince 2021-es Csontos furmintja, a…
Tovább olvasom >A PRÍMA és CBA üzletekben kapható a dubai csoki
A Vörösvár Kft. által üzemeltetett PRÍMA és CBA üzletekben kapható…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a 2025-ös férfi kézilabda-bajnokság ™ partnere
A Lidl továbbra is támogatja a kézilabda-közösséget és a 2025-ös…
Tovább olvasom >Színpadon a Halott Pénz: megérkezett az Unicum Akusztik 4. adása!
Különleges hangulatot és izgalmas kollaborációt csempész a télbe az Unicum…
Tovább olvasom >Hamis JYSK webshopok terjednek az interneten: ezekről ismerhetők fel a csalók
Online vásárolni meglehetősen egyszerű és kényelmes, azonban sajnos gyakran kockázatokat…
Tovább olvasom >