Jókból a legjobbat
Március elején zajlott a CBA X. Országos Borversenye. Az évenkénti megmérettetés az üzletlánc Vinotéka programjának egyik fő eleme, amelynek célja a kiváló minőségű borokból álló kínálat megteremtése, valamint az ezt előállítani képes hazai borászatok piacra jutásának elősegítése.
Vincze Árpád főborász és csapata idén 155 borászat 1002 nevezett bora közül választotta ki azt az 500-at, amelyet félszáz borász és sommelier – a hazai borászat színe-java – zsűrizett nyolc csoportban. „A verseny nagyon szigorú szabályok szerint, vak kóstolással zajlik – mondta el a főborász –, mert azt szeretnénk, hogy valóban a borok versengjenek egymással, nem a mögöttük álló marketing és piaci háttér.”
Módos Péter, a Magyar Bor Akadémia nyugalmazott elnöke, nemzetközi borbíráló szerint 2016-ban a borvilág egyik meghatározó trendje a megszabadulni vágyás az uniformizáltságtól. Kollégáit is arra kérte, hogy munkájukat ennek a gondolatnak a jegyében végezzék, és bírálatukban értékeljék a borminták egyedi jegyeit.
– A legjobb borok kiválasztása nem a választék teljes lecserélését jelenti – tájékoztatott Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója –, inkább annak frissítését.
A 2007-ben indult Vinotéka program hatalmas kedveltségnek örvend a vevők körében, a borválogatásnak kialakult törzsvásárló-közönsége van. A program sikerének legjobb bizonyítéka az, hogy beindítása óta az üzletlánc borértékesítése megháromszorozódott. A Vinotéka választékot a kijelölt CBA-, illetve Príma-üzletekben találhatják meg az érdeklődők. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar siker a világ legjobb borászatainak rangsorában: a Szepsy Pince a 43. helyen
2024-ben is közzétették a World’s Best Vineyards rangsorát, amely az…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Hullámvölgyből kifelé
Idén az extrém meleg időjárásnak köszönhetően a megszokottnál jóval korábban kezdődött…
Tovább olvasom >További cikkeink
A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >