Jöhet az okospohár
A várható szabályozás szerint 2021-től betiltják az Európai Unióban az egyszer használatos műanyag poharakat. Egy magyar startup, a Clevercup műanyagból készült okospoharakkal váltaná fel az egyszer használatos műanyagpoharakat a kávézókban.
A Clevercup poharakon egy szilikon pánt fut körbe, melyen egy QR-kód szerepel. Ez a QR-kód a mosogatások során sem kopik le a pohárról. Amint a vendég megvásárolta a poharat, beregisztrálhat vele egy internetes felületre, amelyen fel is töltheti az egyenlegét.
Ha legközelebb kávézni megy, elég odaérintenie a poharát a leolvasóhoz, és máris érzékeli a rendszer, hogy a vendég visszajött és rögzíti a vásárlását a törzsvásárlói rendszerben.
A kávézók számára így az ügyfél, aki eddig anonim volt, törzsvásárlóvá lép elő és követhetőek lesznek a költései.
Ha pedig követhetőek a költései, ahhoz egy sor előny társul,
így például sokkal olcsóbban megszólítható, mint az éterbe vagy az online térbe kiszórt hirdetéssel, sőt, a fogyasztása alapján egyedi kínálat vagy árengedmény is felkínálható neki. A kávézó pedig tudja, hogy milyen kávét szeret inni a vendég, és legközelebb is azt kínálhatja fel számára. A névnapján vagy születésnapján pedig még fel is ajánlható a vendégnek egy ajándék termék.
A találmány mögött a Clevercup Kft. áll, melyet a szoftverfejlesztéssel foglalkozó Netlient Kft. és a kávézóláncot üzemeltető Kaffeine speciality kávézólánc együttesen hozott létre.
A műanyag szívószálakat már régebb óta mellőzi a kávézólánc, azonban az évi több százezernyi eldobható műanyag pohárra eddig nem találtak igazán jó megoldást.
A papírból készült eldobható kávéspoharak ugyanis tartalmaznak műanyagot, ami gátolja az újrahasznosításukat.
Az ötletelések során így jutottak arra, hogy egy műanyagból készült, egyszerű, mégis többször felhasználható és megfizethető árú műanyag poharat készítsenek, amely kellemes színvilágot mutat. A pohár annak ellenére, hogy többször is használható, akár egyszeri használat után is kidobható a szelektív hulladék közé, mert újrahasznosítható műanyagból készült.
A termékfejlesztés során külön odafigyeltek arra, hogy az előállítási költsége vonzó legyen, hiszen több ezer forintért senki nem fog műanyag poharat venni, még akkor sem, ha többször is felhasználható.
Ezért a pohár nagykereskedelmi ára 500 forint lett.
Repka P. Péter a Madal kávézólánc tulajdonosának, a Discovery Bliss Kft.-nek az ügyvezetője szerint az elviteles termoszok és poharak nagyon drágák, ezt a naponta több ezer, elvitelesen fogyasztó nagyvárosi vendég elenyésző százaléka fogja tudni megengedni magának.
A Clevercup esetében azonban előny, hogy a mobilapp egyenlegét bármikor fel tudja tölteni a vendég, és a regisztráció után telefonnal is vásárolhat kávét, nem szükséges hozzá minden esetben az eredeti pohár, így nem esik ki a vásárlása a hűségrendszerből.
A Clevercup előfizetéses rendszerben kínálja a megoldását, többféle fix havidíjas konstrukcióban, melyhez bármely vállalkozás csatlakozhat. A felület több nyelvű, a legdrágább havidíjú konstrukcióban pedig teljes mértékben személyre szabható a rendszer. (Forbes.hu, origo.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >