Jogjeggyel a hamisítás ellen
Becslések szerint a magyar termékforgalom hozzávetőlegesen 10 százaléka hamisítvány, ami több százmilliárd forintnyi bevételkiesését jelent a költségvetés számára. Világszerte pedig mintegy 500 milliárd euróra becsülik a termék- és védjegyhamisítás által okozott károkat.
A hamisítás elleni küzdelemben fontos eszköz lehet az Intersoft Hungary Kft. szakemberei által kifejlesztett ADNS (Attestation DataNet Service) eljárása és az így megszületett Jogjegy. A jövedéki termékek, hungarikumok valamint biotermékek azonosítására, eredetvédelmére is alkalmas rendszer világszabadalmi oltalmi eljárása hamarosan megkezdődik. A projekt 293 millió forintos költségvetéséhez a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a „Vállalati innováció támogatása” című pályázati kiírás keretében 132 milliós uniós forrással járult hozzá.
A szakemberek korábbi szabadalmának továbbfejlesztéseként, két év alatt megalkotott, kétdimenziós, QR-kód alapú Jogjegy, szabadalommal védett egyedülálló eljárás. Az árucikkek egyedi azonosításán keresztül, az iparjogvédelmi oltalom alatt álló, valamint a szerzői jogi védelemben részesülő termékek eredetiségének védelmét szolgálja. Emellett a védett termékek autentikus voltát, valamint az adott felhasználásra vonatkozó jogosítottságot ellenőrzi, igazolja.
A szolgáltatás, a kereskedelmi forgalom bármely pontján, egységesen és egyetlen eszközzel, egyszerűen ad azonnali tájékoztatást az adott termékről: a rá helyezett ADNS alapú QR-kód tartalmazza az egyedi azonosítót. A kódok kiadásakor központi adatbázisban rögzítik az adott termék minden, a megrendelő által egyedileg meghatározott jellemzőjét, mely lehet a termék megnevezése, származási helye, szavatossági ideje, vizuális megjelenítése, leírása. Emellett tartalmazhat marketing célokat szolgáló elemeket, például reklámfilmet, vagy a weboldalra jutás lehetőségét is.
A Jogjegy alapját egy olyan azonosító kód képezi, amelynek képzési algoritmusa titkos, ez biztosítja az egyediséget és a logikai hamisíthatatlanságot. (Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >