Joghurtból jóval többet adtak el

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 10. 05. 08:00

A natúr joghurt bolti eladása mennyiségben 8 százalékkal emelkedett 2007. július–2008. júniusban az előző, hasonló időszakhoz képest. Értékben az évi 6 milliárd forintot meghaladó piac több mint 20 százalékkal bővült. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe tizennégy tejtermék-kategória legfrissebb adatai alapján.Mennyiségben a tejtermékek nagy kategóriái közül 2 százalékkal nőtt a gyümölcsjoghurt kiskereskedelmi forgalma. Ezenkívül pluszt regisztráltunk a vajnál (5 százalék), vajkrémnél (3), továbbá a kis forgalmú mélyhűtött félkész sajtnál (40).
Csökkent viszont – mennyiségben – a bolti eladás a következőkből: sajt (2 százalékkal), tejdesszert (6), túró (3), kefir (5) és túró alapú szendvicskrém (18).
A joghurtok iránti kereslet növekedése nagyrészt annak is köszönhető, hogy egyre több fogyasztó törekszik egészséges étkezésre. A joghurt beleillik a wellnessre fókuszáló mentalitásba. Mindezt tükrözi a natúr joghurtoknál a biotermékek térnyerése is. Értékben már többet adnak el a pre- és probiotikus termékekből, mint a nem probiotikusból. Mennyiségben egyelőre fele-fele az arány.
Gyümölcsjoghurtoknál a kisebb forgalmú ivójoghurtok, valamint a healthy, azaz egészséges életmódot szolgáló joghurtok iránti kereslet növekszik érzékelhetően. Az eladások zöme, mintegy kétharmada azonban a hagyományos és gyümölcsdarabokat tartalmazó gyümölcsjoghurtokra jut.
A natúr joghurt mennyiségi eladásainak emelkedésénél figyelemre méltó, hogy az átlagárak egyik évről a másikra 10 százaléknál nagyobb mértékben emelkedtek. Gyümölcsjoghurtnál a drágulás 10 százalék alatt maradt.

A gyümölcsjoghurt átlagos fogyasztói árának változása (forint/kilogramm)
Periódus Átlagár
2006. május–június 458
2007. május–június 511
2008. május–június 539
Forrás: Nielsen

Kapcsolódó cikkeink