Jobban szeretjük a belföldi webáruházakat
Az Európai Unióban végzett kutatások azt mutatták, hogy az uniós fogyasztók tartanak a határon átnyúló vásárlás veszélyeitől, a jogérvényesítés nehézségeitől, ezért inkább a belföldi webáruházakat részesítik előnyben – közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság csütörtökön az MTI-vel.
Az Európai Fogyasztói Központok Hálózatát (ECC-Net) a nemzeti szervezetek alkotják. Ezek feladata elsődlegesen a határon átnyúló egyedi fogyasztói panaszok és jogviták rendezésében való érdemi közreműködés, a felek közötti megállapodás elérése.
A panaszok megoldásában való segítségnyújtás mellett az Európai Fogyasztói Központok Hálózata kiemelten fontosnak tartja a fogyasztók tájékoztatását, többek között a határon átnyúló vásárlások előnyeiről és azok veszélyeiről is. A cél, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az őket megillető jogokkal, és növekedjen a határon átnyúló vásárlásokba vetett bizalmuk.
Az idei próbavásárlásokat 17 ország fogyasztó központja szervezte és a közlemény elemzi ezek tapasztalatait.
Így például a honlapokon a kereskedők 86 százalékának volt megtalálható a címe, ami a reklamáció miatt fontos. A próbavásárlások 91 százalékában a honlapon elsőre megjelenített vételár – a szállítási költség kivételével – minden járulékos költséget tartalmazott. A szállítási költség összege csak a rendelésnél kért adatok kitöltése után volt megismerhető, ugyanis a szállítási költség a távolságtól és a szállítási módtól is függ. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gulyás Gergely: komplex akciótervvel készül a kormány az élelmiszerárak túlzott emelésének letörésére
Első lépésként komplex akciótervvel készül a kormány az infláció és…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja,…
Tovább olvasom >