Jobban szeretjük a belföldi webáruházakat
Az Európai Unióban végzett kutatások azt mutatták, hogy az uniós fogyasztók tartanak a határon átnyúló vásárlás veszélyeitől, a jogérvényesítés nehézségeitől, ezért inkább a belföldi webáruházakat részesítik előnyben – közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság csütörtökön az MTI-vel.
Az Európai Fogyasztói Központok Hálózatát (ECC-Net) a nemzeti szervezetek alkotják. Ezek feladata elsődlegesen a határon átnyúló egyedi fogyasztói panaszok és jogviták rendezésében való érdemi közreműködés, a felek közötti megállapodás elérése.
A panaszok megoldásában való segítségnyújtás mellett az Európai Fogyasztói Központok Hálózata kiemelten fontosnak tartja a fogyasztók tájékoztatását, többek között a határon átnyúló vásárlások előnyeiről és azok veszélyeiről is. A cél, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az őket megillető jogokkal, és növekedjen a határon átnyúló vásárlásokba vetett bizalmuk.
Az idei próbavásárlásokat 17 ország fogyasztó központja szervezte és a közlemény elemzi ezek tapasztalatait.
Így például a honlapokon a kereskedők 86 százalékának volt megtalálható a címe, ami a reklamáció miatt fontos. A próbavásárlások 91 százalékában a honlapon elsőre megjelenített vételár – a szállítási költség kivételével – minden járulékos költséget tartalmazott. A szállítási költség összege csak a rendelésnél kért adatok kitöltése után volt megismerhető, ugyanis a szállítási költség a távolságtól és a szállítási módtól is függ. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
400 millió euróból épít csokigyárat a Fazer Finnországban
A finn Fazer csoport bejelentette, hogy mégis megvalósítja új csokoládégyárának…
Tovább olvasom >Júliusban a GKI konjunktúra indexe enyhén csökkent
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >A mai nappal feléljük a Föld erőforrásait, és ebben már vaskosan benne van valami, amire nem is gondolunk
Július 24-én van idén a globális Ovreshoot Day, vagyis a…
Tovább olvasom >