Jobban kedveljük a különálló boltokat a plázáknál
A megkérdezettek több mint egyharmada különálló boltokban vásárol leggyakrabban és legtöbben ezt a bevásárlóhelyet kedvelik a leginkább –derül ki a GfK júniusi reprezentatív kutatásából.
A vásárlók egynegyede inkább városszéli bevásárlóközpontokat látogat, egyötödük pedig belvárosi plázákat. A bevásárló utcák mindössze a vásárlók 6 százalékát vonzzák.
A kutatás szerint a válaszadók 83 százaléka abban a bolttípusban vásárol a leggyakrabban, amelyiket a legjobban kedvel. A megkérdezettek egyötöde úgy nyilatkozott, hogy egyik bevásárlóhelyet sem kedveli a négy közül: a kutatás azonban kiderítette, hogy ők jellemzően a különálló boltokat választják bevásárláskor.
A városban lakók valamivel nagyobb arányban, 23 százalékban látogatnak belvárosi bevásárlóközpontokat, szemben az ország egészére jellemző 18 százalékkal. Legalább hetente jár plázákba 37 százalékuk, szemben az országosan jellemző 31 százalékkal.
A közlemény szerint az ideális bevásárlóközpont közel van, könnyű eligazodni benne, változatos a termékkínálat (árak tekintetében is), nagy területű élelmiszerbolt is található benne és sokáig nyitva tartanak az üzletek. Az ingyenes parkolás a vásárlók 17 százalékának lényeges, ez arra utal, hogy a lakosság nagy része rendszerint nem autóval jár bevásárolni, még a bevásárlóközpontokba sem.
A belvárosi plázák fiatalosabb látogatókörének az átlagot meghaladó, 18 százalékos mértékben fontosak a szórakozási lehetőségek, valamint a magas presztízsű üzletek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >