Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére. Közel 40%-uk arra számít, hogy 2025-ben rosszabb anyagi körülmények közé kerülnek az előző évhez képest, míg 20%-uk szerint kicsit jobb, 10%-uk sokkal jobb anyagi helyzettel számol, pénzügyeik jelentős javulását várják – derül ki a Generali friss, reprezentatív kutatásából. A megkérdezzetek fő tervei között szerepel a felesleges kiadások csökkentése: 35%-uk csak arra költene, amire feltétlenül szükségük van, minden negyedik megkérdezett pedig akár másodállás vállalására vagy munkahelyváltásra is hajlandó lenne bevételei növelése érdekében. A megkérdezettek abban is biztosak, hogy a lakáson 2025-ben nem spórolnának.
Továbbra is inkább pesszimista a hazai lakosság jövőképe, ha anyagi helyzetéről van szó – derül ki a Generali Biztosító legfrissebb reprezentatív kutatásából[1]. A 16-75 éves lakosság 38%-a arra számít, hogy a tavalyinál rosszabbul alakul számukra a 2025-ös év. A pénzügyi elvárások tekintetében 20%-uk úgy véli, hogy kicsit, míg 10%-uk gondolja azt, hogy sokkal jobban alakulnak majd pénzügyeik, mint az elmúlt évben. A nők és a férfiak közel azonos arányban optimisták, de a kor előrehaladtával a pesszimizmus mindkét nemnél erősödött, tehát az idősebb válaszadók borúsabban látják a jövőt. A kutatásban résztvevők harmada (32%) szerint ugyanakkor semmilyen anyagi változást sem fog hozni az új esztendő.
Az egészségre többet, külföldi utazásra kevesebbet fordítanának a magyarok, a lakáson nem spórolnának 2025-ben
A Generali kutatás konkrétumokra is kitért, mire tervez a lakosság kevesebbet, ugyanannyit vagy többet költeni 2025-ben, mint tavaly. A lakás prioritást élvez a megkérdezettek életében: a válaszadók 18%-a többet, 44%-a hasonló összeget szán felújításra, bérlésre, berendezésre stb., mint tavaly. Némileg talán meglepő, de a fizikai és mentális egészségükön nem terveznek spórolni a magyarok: mindössze minden ötödik ember szeretne erre kevesebbet költeni. A válaszadók költségcsökkentést is terveznek: várakozásaik szerint a belföldi utazás, a befektetések, a hobbik és a szórakozás tekintetében költenek idén kevesebbet. A legnagyobb arányban (48%) a külföldi utazásokon húznák meg a nadrágszíjat a magyarok.
A kor itt is meghatározza az attitűdöt: a 30 év alatti fiatalok idén több pénzt szánnának egyebek mellett lakáscélra (28%), befektetésre (25%) és oktatásra (24%). Ezzel szemben a 60 év felettiek jelentős hányada csökkentené kiadásait az élet több területén is, leszámítva az egészéget, melyre a tavalyi évhez hasonlóan költenének.
Csak olyanra költenének, amire feltétlenül szükségük van
A Generali kutatása rávilágított arra is, hogy a többség elkerülné a felesleges kiadásokat. A válaszadók több mint egyharmada nem fordítana pénzt olyanra, amire nincs feltétlenül szüksége. A 30 év alattiak 24%-a, míg a 60 éves vagy annál idősebb korosztály 52%-a említette, hogy tervei között szerepel a felesleges kiadások kerülése.
A fő célok között van még 2025-ben a spórolás is. A nők pénzügyi terveiben egyértelműen prioritásként jelenik meg a férfiakhoz képest, míg az erősebb nem képviselői a megtakarítások optimalizálását említették nagyobb arányban.
Emellett a bevételek növelése is központi szerepet kapott a válaszadók körében. A kutatásban résztvevők 29%-a szeretne idén megtakarítani, vagy több pénzt félretenni. A válaszadók közel negyede akár munkahelyváltást vagy plusz munka vállalását is megfontolná annak érdekében, hogy növelje pénzügyi forrásait. Ez az arány a 30-39 évesek körében magasabb, a korosztály 32%-ánál a meghatározó tervek közé tartozik a bevételek gyarapítása.
A megkérdezettek 21%-a mérsékelné a rezsire fordított kiadásait, és 15%-uk tervezi azt, hogy idén jobban vezeti majd a bevételeit és a kiadásait. A válaszadók csupán 14%-a gondolja úgy, hogy semmilyen pénzügyi változtatást sem tervez a tavalyi évhez képest.
Kapcsolódó cikkeink
Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024. évi: 11 ezerrel kevesebb cég: a 2024-es cégtrendek számokban
A működő társas vállalkozások száma 11 ezerrel csökkent 2024 végére.…
Tovább olvasom >Soha nem látott magasságban a kávé ára
2024 decemberének elején a nemzetközi piacon rekordszintre emelkedett a kávé…
Tovább olvasom >Inflációs fordulat a magyarok körében
Jelentősen javult az inflációs helyzet a lakosság, azon belül a…
Tovább olvasom >