Jobb (lesz)
A vártnál mindenképp jobb lett az évkezdet. Tavaly már a Business Days konferencián is láttuk a sötét felhőket az égen, és még inkább vizionáltuk ezt 2023-ra. És bár általánosságban igaz, hogy mennyiségi visszaeséssel kell számolni gyártói és kereskedői oldalon, a forgalom egyelőre – köszönhetően az áremelkedéseknek – köszöni, jól van. Persze a költségszerkezet jelentősen átalakult, és itt beigazolódtak a jóslatok, ki meddig és hogyan bírja… Összességében azonban mondhatjuk, hogy ha nem is tisztult még ki az ég, jobb, mint vártuk, és ha így alakul tovább, jobb lesz az év – talán.
Persze ettől (vagy ettől függetlenül) a környezet is változik. Ismét munkaerőmozgási hullám van. Jó régen írtunk mi is ennyi új kollégáról, vagy pozíció- és cégváltásról, mint most ebben a számban – és még kétszer ennyit is írhattunk volna, ha időre megjönnek az engedélyek a változások kommunikálásáról. És ahol új személy van, ott mindig vannak új gondolatok, stratégiák, egyszerűen: változások.
De azért a magunk módján mi is próbáljuk formálni a saját házunk táját. Tavaly ősszel már elkezdtük hirdetni idei eseményeinket, amelyekben több változás is van a korábbi évekhez képest – megújultak, felfrissültek, és ahogy megyünk előre az időben, úgy mutatunk egyre többet belőlük. Izgalmas lesz nálunk az egész év, ahogy most minden az FMCG-piacon. És hát egy picit előbbre tekintve, mint egy jó hajóskapitány, szeptemberben ennek szellemében felvonultatjuk a Trade Flottát a Business Days konferencián, Tapolcán. Bizonytalan időjárásban hajózunk odáig, és talán még utána is, hol ismerős, hol ismeretlen vizeken próbálunk határozottan és magabiztosan kormányozni, és közben jó szél nélkül, vagy azzal, várjuk a váratlant. Most így kell hajózni, de a lényeg, hogy mindig legyen jól kijelölt cél, tapasztalt matrózok, és egy jól megépített, biztonságos hajó – a többi úgyis csak egy nagy kalandnak tűnik a végén.
De addig sok minden más van még előttünk: Az év legsikeresebb promóciója konferencia – ahol előadónk lesz Geszti Péter is (újra); Inno d’Or – Év innovációja verseny és egész napos díjátadóval egybekötött konferencia; Business Meetup&Dinner, ahol hazai és nemzetközi vendégek exkluzív előadását hallhatják a résztvevők; és a Trade Marketing Klub online és személyes eseményeiről se feledkezzünk el. Minderről bővebb információkat folyamatosan küldünk e-mailen, de megtalálhatók online és a magazinban is.
Jó szelet idénre Mindenkinek!
Üdvözlettel:
Hermann Zsuzsanna, főszerkesztő
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nőtt a nemzeti dohányboltok súlya az FMCG-forgalomban
A Nemzeti Dohánybolt Panel 2023. április–2024. márciusi dohánytermékek nélküli FMCG-forgalma…
Tovább olvasom >Infláció – Így alkalmazkodtak a vásárlók a folytonos változásokhoz
A vásárlók már nem tudnak és nem is akarnak többet…
Tovább olvasom >Posztinflációs trendek és várakozások 2024-ben – Az FMCG-piac alakulása az NIQ szemüvegén keresztül
Továbbra is minden lehetséges módon spórolnak a vásárlók kontinensszerte, így…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >