Jó számokat hozott a nyár
Idén nyáron 16,4 millió vendégéjszakát regisztráltak a hazai szálláshelyek, ami elérte a 2019-es szezon eredményét – adta hírül az MTÜ. – Ez idő alatt a szálláshely-szolgáltatók közel 250 milliárd forint bevételt könyvelhettek el, aminek 74%-a a vidéki szálláshelyekhez köthető.
Összességében elmondható, hogy az elmúlt évek lendületét megtartotta a belföldi turizmus, a külföldi vendégek száma pedig tavalyhoz képest intenzíven emelkedett. A vendégéjszakák közül mintegy 10,5 milliót a hazai látogatók töltöttek el a szálláshelyeken, ez 12%-kal felül is múlja a 2019-es nyár adatait. A külföldi turisták vendégforgalma is jelentős élénkülést mutat: az előző évhez képest 2,5-szer több nemzetközi látogatót köszönthettünk az országban a nyáron. Míg 2021-ben a külföldi forgalom aránya 20%-os volt a három nyári hónapban, addig idén 36%-ra emelkedett, ami közel 6 millió nemzetközi vendégéjszakát jelent.
Hazánk teljes szálláshelyi forgalmának 81%-a a nyár folyamán vidéken realizálódott. A főváros 19%-os részesedése jelentős emelkedés a tavalyi 10%-os arányhoz képest. A szállodai szobakapacitás-kihasználtság országosan 60%-os volt. //
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >Megtartotta éves közgyűlését a Magyar Vendéglátók Ipartestülete
Szerdán került megrendezésre az MVI éves közgyűlése a pesti Vigadóban…
Tovább olvasom >Tízmillió forint összdíjazású pályázatot hirdet Tokaj
Tízmillió forint összdíjazású művészeti pályázatot hirdet Tokaj a világörökségi borvidék…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >