Jó sebességgel fordult az év végére a kiskereskedelem
2018. novemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 5,0, naptárhatástól megtisztítva 4,9%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit.
A nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 8,2, az üzemanyag-kiskereskedelemben 5,6%-kal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene. 2018. január–novemberben a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 6,3%-kal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.
Az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 2,0%-kal nőtt. Az élelmiszer-kiskereskedelem 78%-át adó élelmiszerjellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 2,4%-kal bővült, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 0,9%-kal csökkent.
2018. január–novemberben, az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva. a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 6,3%-kal emelkedett. Az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes kiskereskedelemben 3,8, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 9,3, az üzemanyag-kiskereskedelemben 6,5%-kal nőtt az értékesítés volumene.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly áremelkedéssel várja a húsvétot a tojás és a torma
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a különbség: drámaian romlik a nyugdíjak vásárlóértéke
2025-ben újabb jelentős visszaesést szenvedett el a nyugdíjak vásárlóereje a…
Tovább olvasom >Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >