Jó lehetőségek az intim szférában
Nyáron előtérbe kerülnek az intim cikkek, a lenge ruhák miatt ugyanis más típusú termékeket használnak a fogyasztók. A piac stabil, a gyártók bizakodva tekintenek az év második fele elé. A promóciók és termékújdonságok idén is húzóerőt jelentenek ezen a területen.Az intim higiénia piacán egyre több szegmens és szereplő jelenik meg. A hagyományosan ide sorolt egészségügyi, tisztasági és inkontinencia-betétek, tamponok, vatták mellett egyre nagyobb szerep és polcrész jut az intim mosakodás kellékeinek és a törlőkendőknek is.
A menstruációs termékek közül nyáron a vékony változatok és a tampon használata kerül előtérbe. Az intim zónák szőrtelenítésére használatos eszközöket is érdemes ebbe a blokkba kihelyezni, hiszen akkor egy helyen találkozhatnak az érdeklődők a különböző termékmegoldásokkal. Újabban a terhességi tesztek, különböző hüvelykapszulák, kelyhek is megjelennek a kategóriában. Ilyen jellegű termékeket legnagyobb arányban drogériákban és hipermarketekben vásárolnak, ahol a legszélesebb választékot, vonzó akciókat és igényeiknek megfelelő ár-érték arányú termékeket találnak a vásárlók.
Természetesen nagyon fontos ebben a termékkörben a bizalom, ezért jellemző, hogy a hölgyek előre tájékozódnak a termékekről. Jelen pillanatban is rengeteg internetes fórum, közösségi média oldalán találhatók márka- és termék-ösz-szehasonlítások, kérdések és válaszok. A virtuális szájmarketing és a tudatos fogyasztók információátadási igénye a célcsoporttal való kommunikációs lehetőségeket is nagyban befolyásolja.
Erős márkák segítik a mosakodók fejlődését
2009-ben néhány százalékos volumenemelkedés jellemezte az intim mosakodók szegmensét. Az intim törlőkendők értékbeli jelentősége több mint duplája a mosakodóénak, értékesítési arányuk 7:3. Az utazások alatt, megváltozott körülmények között nagyobb fertőzésveszéllyel kell számolni – a törlőkendő praktikus megoldást jelent, de az általánosan érzékenyebb hölgyek is rendszeresen használják.
Az Unilever Magyarország Kft. 2004 júliusában vezette be Dove márkanév alatt Intim Mosakodó Géljét. Az elmúlt években erős vásárlói bázisa alakult ki a terméknek, évről évre növekvő forgalmat generálva. Bár a növekedés dinamizmusa 2009-ben a nehéz gazdasági helyzet miatt megtorpant, várhatóan a 2010-es év a megelőző év szintjén marad, és stabilitást hoz a márkának.
– Az elmúlt évek tapasztalata azt mutatta, hogy ha a Dove tusfürdők mellé is kihelyezésre kerül a Dove intim mosakodó – mind elsődleges polchelyen, mind pedig másodlagos kihelyezéseken – jelentős forgalmi növekedés érhető el – nyilatkozza Vida Adrienn, az Unilever Magyarország Kft. Customer Operational Assistant Managere.
Óceán ihlette
Idén májusban vezette be a Glaxo-SmithKline Kft. Lactacyd Femina Ocean intim mosakodógél termékét 200 ml-es kiszerelésben. Ezt a terméket kifejezetten az intim testrészek gyengéd ápolására, a hosszan tartó frissesség megőrzésére fejlesztették ki. Antibakteriális összetevőivel és kellemes illatával védelmet nyújt a kellemetlen szagokat okozó baktériumokkal szemben. Gyengéd, és klinikailag tesztelt formulája alkalmas a mindennapi használatra.
Az idei szezonban is erős instore támogatásban részesül a Lactacyd márka. Displaykihelyezésekkel, a hipermarketekben masszív szépséghetes megjelenésekkel, egyéb másodlagos kihelyezésekkel, termékösszecsomagolásokkal, image-hirdetésekkel, és az immár 3. éve megrendezésre kerülő, jól bevált SMS-promócióval támogatják termékeiket erőteljesebben a nyári időszakban. Ez utóbbit idén a dm és a Rossmann drogériákban hirdették meg, kéthónapos periódusban.
– Azok között, akik június–július hónapokban 200 ml-es Lactacyd Femina intim mosakodót, vagy Lactacyd Femina Ocean intim mosakodógélt vásárolnak itt, és SMS-ben pályáznak, naponta 3 darab 5000 Ft értékű Triumph vásárlási utalványt sorsolunk ki – mondja Ivády Adrienn, a GlaxoSmithKline Kft. Category&Shopper Marketing Managere.
Felvilágosító marketing
Az Alveola Kft. X-Epil portfóliójában törlőkendő, mosakodógél, szőrtelenítő termékek és terhességi teszt is megtalálható. Meglátásuk szerint az intim higiénia témája még mindig fiatal terület. Folyamatos az új cégek megjelenése, a meglévő márkákon belüli szortimentszélesítések, illetve a saját márka köre is egyre növekszik.
A vásárlók jelentős része még nem használ rendszeresen intim higiéniás termékeket. Ezért igen fontos a fiatalok felvilágosítása. Edukációs marketing keretében kell felhívni a figyelmet a fertőzésveszélyre, és a higiénia fontosságára, ezért tervezik középiskolások részére egy mintatermékekkel ellátott anyag összeállítását. Korábban ilyen kommunikációt kismamákkal folytattak, akik szülés után a kórházban megkapott csomagokban találkozhattak az X-Epil intimo termékekkel. A rádió és a női magazinok mellett nagy hangsúlyt fektetnek az internetes megjelenésre is.
Újdonságok területén egyre kímélőbb összetevőjű, bőrbarát termékekkel lépnek piacra. Az intim törlőkendő Aloe vera- és kamillakivonatot tartalmaz, tejsavtartalma pedig segít megőrizni az intim területek természetes pH értékét. Használatra kész gyantázócsíkok arcra és testre hypoallergén változatban jelentek meg. Az X-Epil termékek szortimentje pedig kétféle terhességi teszttel is bővül.
– Természetesen nekünk is meg kellett találnunk azt az árszegmenst, amely számunkra a legtöbb forgalmat generálja, ennek megfelelően csökkentettük az X-Epil intimo intim törlőkendő árát, és az X-Epil intimo intim mosakodógélre is több akciót szervezünk – nyilatkozza Varga Mariann, az Alveola Kft. termékmenedzsere.
Az év második felében is folytatják az X-Epil intim higiéniás termékek kuponos és virtuális akcióit. Idén X-Epil intimo intim törlőkendő 2+1 promócióval is készülnek a szezonra.
Kettő az egyben
Március végén látványos aktivitással vette kezdetét a Wilkinson Quattro for Women Bikini elemes borotva és trimmelő bevezető kampánya. Fürdőruhás fiúk és lányok kezdtek nem mindennapi ablaktisztításba a Deák téren. Az üzenet lényege az volt, hogy a tavaszi nagytakarítás után ideje testi-lelki megújulással a bikiniszezonra készülni, amihez kiváló eszköz lehet ez a 2in1 megoldás. Azóta is szinte minden női magazin és internetes női portál foglalkozik a termék újdonságával.
A dizájnos szerkezet egyik felén 4 ultra-vékony Solingen penge és 2 hosszú kondicionáló csík garantálja irritációmentesen a bársonyos bőrt, másik felére a tervezők vízálló trimmelőt alkottak, melyen a fejet lepattintva négyféle hosszúság állítható be, sőt falra ragasztható tartója is van, de piperetáskába is elrejthető. Egy felmérés szerint a nők 82 százaléka hetente legalább egyszer borotválja valamely testrészét, 74 százalék pedig úgy véli, hogy a borotva egy randi előkészületeinek elmaradhatatlan kelléke. Sőt, a férfiak majdnem 50 százaléka borotválja vagy trimmeli egyes testrészeit. Nekik a Wilkinson Quattro Titanium Body a tökéletes megoldás. A terméket 25 százalék kedvezményt biztosító kuponos akció és SMS alapú nyereményjáték is népszerűsíti.
Növekvő partnerspecifikusság
A korszerű gyártási technológiának és a gondos alapanyag-kiválasztásnak köszönhetően a Bella termékei több évtizede jelentenek folyamatos és megbízható minőséget a felhasználóik számára. Erősségük a hagyományos vastag vagy akár a klasszikusabb tisztasági betétek választéka.
– Ebben a bizalmi kategóriában csak az állandó minőséget kínáló termékeknek van helyük, még akkor is, ha nem ezek a legolcsóbbak az üzletekben – hangsúlyozza Doba-Puskás Emese, a Bella FMCG-koordinátora.
2009-ben, sok más céggel ellentétben, növelni tudták forgalmukat. A siker tényezője volt, hogy partnerenként áttekintették a portfóliót és testreszabott, a partner üzleti stratégiájának és vásárlókörének megfelelő szortimentet alakítottak ki. A termékek kiválasztása egy gondos elemzés eredménye, amelyet több évre visszamenő adatok segítségével, a beszerzők és kereskedelmi vezetők együttműködésével végeznek. A partnereik egyre nyitottabbak a változtatásra, és sokkal kezdeményezőbbek, mint korábban. Ez a kölcsönösség az egyik legfontosabb eleme a sikeres közös munkának. Nagy figyelmet szentelnek a gazdaságosabb kiszereléseknek és a vásárlói igények megismerésének.
Nagyon fontos szegmens számukra az intim törlőkendő is. Egy új, prémium tisztaságibetét-családot vezetnek be a magyar piacra, mivel anyacégük, a TZMO, folyamatosan fejleszti a termékeket, és kínál újabb és újabb megoldásokat. Akcióik állandóan megtalálhatóak az üzletekben. Nyáron a nedves törlőkendőket helyezik előtérbe, mivel a nyaralások során nagyobb a felhasználásuk. Közkedveltek az összecsomagolások (tampontartó dobozka, intim törlőkendő stb.), ami a szezonhoz is kapcsolódik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >