Jó családból

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 09. 20. 00:09

Hagyományos értékrend és modern gondolkodás jellemzi Gottwald Zoltánnak, a tatai Hotel Gottwald társtulajdonosának szakmai munkáját. Vallja: az igényes vendéglátásban nem elsősorban az igény generálja a kínálatot. Az MVI vezetőségi tagjával nyár végén beszélgettünk.

Sikeres szállodát vezet! Milyen volt a nyári szezon?

G. Z.: – Jól sikerült – úgy tűnik, szívesen tartják nálunk esküvői vacsorájukat még a fővárosiak is. Ilyenkor a násznéppel megtelik többnyire a szálloda is. Egyébként a szállodát a családunk együtt vezeti, a konyha például az öcsémé.

Édesapja is ismert a szakmában, 2005-ben az év vendéglátósává választották. Nem volt nagy kihívás az ő helyébe lépni?

G. Z.: – Nem, hiszen ő folyamatosan adta, adja át nekünk a tudását, tapasztalatát, a minőség iránti elkötelezettségét. Örököltük az ő igényszintjét, és ugyanazt szeretnénk továbbvinni, amit ő elkezdett: magas színvonalú, innovatív, sőt ha lehet azt mondani, maximalista vendéglátást kínálni vidéken – talán ez utóbbi a legnehezebb eleme munkánknak, hogy mindezt a budapesti fizetőképes kereslettől távol kell megvalósítanunk. Amit ehhez én teszek hozzá, az talán a gyorsan változó világ igényeinek időben való felismerése.

Hogy bevezessen az üzletbe, édesapám eleinte elvitt magával mindenhová – idővel már nem csak „a Sanyi fia” voltam a partnereinknek, és kezdtek komolyan venni. Ma is van úgy, hogy valaki még a régi „Főnök urat” keresi, de már lassan mindenkinek az a természetes, hogy „taktikai” kérdésekben én döntök.

És a stratégiaiakban?

G. Z.: – Természetesen a család. Édesapánk egyébként egyre inkább a szállodához tartozó kis gazdaságunk vezetésével foglalkozik.

Ez nagyon trendin hangzik!

G. Z.: – Valóban világtrend a friss, helyi termékek használata a magasabb szintű gasztronómiában. Szívesen is foglalkozunk a gazdasággal, tulajdonképpen már huzamosabb ideje, de igazán tudatossá 2-3 éve vált e tevékenységünk. Állatokat tenyésztünk (amik, nem mellesleg, gyerek vendégeinknek mindig gyorsan kedvenceivé válnak), van gyümölcsösünk, fűszerkertünk és egy hobbiszintű kis borászatunk is. Mindemellett számos helyi biotermelővel is kapcsolatot tartunk.

Egy idő óta a szálloda arcát és szolgáltatásait is az egészséges életmód és táplálkozás kultuszához alkalmazkodva alakítjuk: nemcsak wellnessrészleg működik a házban, de az étlapunknak is van fitneszoldala, emellett dietetikusok és edzők által vezetett speciális rendezvényeket is szervezünk.

Milyen konyhai stílusra esküsznek?

G. Z.: – A konyhában tudatosan kerüljük a divatokat: hagyományos ételeket készítünk természetes hozzávalókból, szezonális alapanyagokat használva. A vendégeink jó része választ klasszikus kacsa és borjúételeinkből. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem fogadjuk el a világkonyha pozitív elemeit, főként, ha azok megfelelnek az általunk követett egészségtrendeknek. Így lett például jellemző kínálatunkra az ázsiaias ízesítés, vagy éppen a rizstészta használata, meg a saláták nagy aránya az étlapon. Öcsém séfként éppen úgy fogékony az újdonságokra, mint én a magam területén – szakmai rendezvényekre, versenyekre jár a világban és itthon, néha versenyzőként is megméretteti magát.

Ön sikeres, elégedett ember, sok elfoglaltsággal, mi motiválja mégis, hogy egy szakmai érdekvédelmi szervezet vezetőségében dolgozzon?

G. Z.: – Nézzen itt körül! Az MVI egy éve megválasztott vezetősége szinte kizárólag sikeres vendéglátósokból áll, ez már önmagában is sokatmondó, nem? Szeretek velük dolgozni. Amúgy izgága embernek tartom magam, és imádom a szakmámat. A két dolog ötvöződése egyenesen vezet oda, hogy a szakma, a közösség érdekeiért is szeretek tenni – ezt itt meg is tehetem. Most a versenybizottság tagja vagyok, de nem titkolom, hogy a marketingterület közelebb áll hozzám. Azt hiszem, én is hozzá tudok tenni valamit az „öreg rókák” tapasztalataihoz.

Nem egyszerű, amire vállalkoztunk, de a vezetőségváltáskor már érződött, hogy mindegyikünk rendkívül motivált. Más kérdés, hogy az eredmények lassabban születnek, mint vártuk, a munkánk első lépése bizonyul a legnehezebb diónak: a tagság bővítése! Keressük a tagdíjakon túli bevételforrásokat, és következetes munkával építjük az MVI presztízsét. Szándékunk, hogy a szakmánkat érintő kérdésekben velünk egyeztessen a kormányzat és a problémákkal küszködő üzlettulajdonos is. Meggyőződésünk, hogy kevesebb, de erősebb szakmai szervezetre van szükség, a most fennálló helyzet csak gyengíti az érdekvédelmi munka hatékonyságát.

Kapcsolódó cikkeink