Magazin: Jó bor, jó cégér II.
Egy helyen a borok és a beszerzők: a Lidl kezdeményezésének köszönhetően újszerű bemutatkozási lehetőséget kapnak a magyar borászatok hazai és a külföldi piacokon egyaránt. A témáról a részvevő borászok némelyikének véleményét is kérdeztük.
Felismert lehetőségek
Eszterbauer János
Borászatunk egy éve beszállítója a Lidl üzletláncnak, az eltelt időben kellemes tapasztalatokat szereztünk mind a rugalmasság, mind a kompromisszumkészség, árképzés, fizetési pontosság területén. Természetesen velünk beszállítókkal szemben is fokozottak az elvárásaik, de elfogadtuk, hogy ez szükséges egy hosszú távú, mindkét fél szempontjából gyümölcsöző kapcsolat kialakításához. Én magam – ahogy feltehetően minden magyar borász – üdvözlöm a cég kezdeményezését, ezzel sokunk számára nyílnak új lehetőségek, perspektívák, másoknak meg ez az első alkalom a nemzetközi piacon való bemutatkozásra. Valószínűleg ez a magyarázata annak is, hogy számos borászat küldött mintát a bírálatra, hiszen szeretnének résztvevői lenni a projektnek.
Fontos új piacok
Frittmann János
Egy ilyen kezdeményezés kimondottan hasznára válhat a magyar szőlő- és bor ágazatnak és a résztvevő borászatoknak, mert egyénileg sokkal nehezebben jutnának ki ezekre a piacokra. Természetesen sikerről akkor beszélhetünk, ha nem egyszeri szállításokról lesz szó, hanem tartós üzleti és marketingkapcsolatok alakulnak ki. A három meghívott ország nagyon fontos lehet üzleti szempontból, ha sikeresek lesznek itt a magyar borok, akkor remélhetőleg lesz rá lehetőség, hogy más európai országba is kijussanak az igazi minőségi magyar borok a Lidl áruházak segítségével. Jelen pillanatban sajnos inkább az olcsóbb és gyöngébb minőségű borok találhatók meg a külföldi áruházak polcain.
Szakszerű válogatás
Garamvári Vencel
A Lidl akciója a mi szempontunkból jól sikerült. Úgy érzékeltük, hogy elsősorban azon borászatokat igyekeztek beszállítóként megnyerni, akik nem a tömegbor kategóriában érdekeltek, és bár az ajánlott borok árainak versenyképesnek kellett lenniük, mégis elsősorban a minőségi szempontok döntöttek. Tőlünk két fehér- és két vörösbor, valamint egy pezsgő került kiválasztásra, ezek mindegyike aranyérmes volt különféle borversenyeken a maga kategóriájában – nyilván tehát a válogatásnál a szakmai szempontok érvényesültek elsősorban.
A kezdeményezés példamutató marketing szempontból is, hisz a résztvevőket külön hozzájárulással nem terhelték, és az export tételek bemutatkozása várhatóan jó lesz a külpiacon. A gondos szervezésnek köszönhetően már ma tudjuk azt is, hogy melyik borból milyen mennyiségben, milyen kiszereléssel és mikor kell leszállítani a kiválasztott tételeket, melynek előkészítésére elegendő időt biztosítottak.
A minőségre koncentrálva
Kamocsay Ákos
A Lidl Wine Expo megrendezését remek ötletnek tartom, hiszen a magyar borászok számára mindhárom érintett ország borkereskedelme kiaknázatlan területnek számít. Az ilyen kereskedelemcentrikus rendezvények adják igazán mérhető módon boraink számára azt a platformot, amelyek szükségesek az egyébként kiváló termékeinket még jobb meg- és elismeréséhez.
A Hilltop hat éve szállítója a Lidl Magyarország üzleteinek, ezalatt az idő alatt – mintegy 600 millió Ft értékben vásárolva borainkat – a kereskedelmi vállalkozás az egyik legjelentősebb belföldi partnerünkké vált. Ez tőlük és tőlünk is komoly, következetes munkát igényelt, rengeteg előremutató, kereskedelmi ötlettel. Úgy érzem, kapcsolatunk mindkét fél számára gyümölcsöző, ezért terveinkkel a minőségi termékválaszték további bővítését vettük célba, bizonyára a vásárlók megelégedésére. Ha ebben a három ország Lidl áruházai is szerepet vállalnak, az mind nekünk, mind általában a magyar borászatok számára nagyszerű lehetőséget jelent.
Lehetőség a vörösek előtt
Szabó Kata Veronika, főborász
Wunderlich Picészet
A Lidl évek óta kiemelt partnere borászatunknak. A cég világos, egyértelmű, időben közölt elvárásai nekem, a borásznak, nagy segítséget jelentenek a minőségi és mennyiségi tervezésben. A Lidl Wine Expo 2014 jó lehetőséget biztosított számunkra, hogy egy rendszerben gondolkodó és dolgozó multinacionális vállalat ernyője alatt célzottan mutatkozhassunk be potenciásan nagyon fontos piacokon.
Megkülönböztetett jelentőséget tulajdonítok annak a ténynek, hogy a három megjelent ország területén alig, vagy egyáltalán nem folyik vörösbor termelés, ugyanakkor a statisztikai adatok alapján e helyeken egyre népszerűbb és jelentős bővülés előtt áll a rozé- és vörösborok fogyasztása. Már csak ezért is telitalálatnak érezzük és üdvözöljük a Lidl magyar borokért jó időben, jó helyen tett kezdeményezését.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >Tanuljunk nyelveket – A nap képe
Frenetikus szövegfordítások – a leiterjakab FB oldalán találtuk, és persze…
Tovább olvasom >