Jellemzően a fiatalok vásárolják a szezonális édességet
Egyre kevesebbet vásárolunk a húsvéti szezon kedvelt csokoládéfiguráiból. A legnagyobb mennyi-séget ebből a kategóriából továbbra is a hipermarketekben szerezzük be, így a kis boltok és a diszkontok részesedése csökkent az elmúlt év során – derül ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból.Fokozatosan csökkent a húsvéti csokifigurát vásárló háztartások aránya az elmúlt néhány évben. A 2008-as húsvéti szezonban, vagyis a márciusi és áprilisi időszakban 6 százalékkal kevesebb háztartás vásárolt a finomságokból, mint egy évvel korábban – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet ConsumerScan adatbázisának adataiból.
A csökkenő vásárlói bázis mellett a kategóriát az átlagos vásárlási mennyiségek csökkenése is sújtja (7 százalékkal kisebb mennyiséget tett egy átlagos vásárló a kosarába egy vásárlás alkalmával, mint az előző évi húsvéti szezonban). Ebből eredően a háztartások által megvásárolt mennyiség 16 százalékkal csökkent az előző évhez képest.
A kereslet csökkenésére magyarázatul szolgálhat a viszonylag nagyarányú áremelkedés. Átlagosan 16 százalékkal magasabb áron vásárolhatták meg a háztartások a húsvéti tojásokat, nyulakat és egyéb figurákat 2008 február–márciusában, mint az előző év hasonló két hónapjában. Ugyancsak 15 százalékos áremelkedés volt a kategória túlnyomó részét – mennyiségi alapon mintegy 93 százalékát – kitevő gyártói márkás szegmensben. Az áremelés következtében a termékkategória forintban kifejezett forgalma a háztarások vásárlásai alapján mindössze 3 százalékkal zsugorodott a vizsgált időszakban.
A húsvéti szezonális édességek vásárlóközönsége a fiatalabb korcsoportok irányába tolódott el az elmúlt évben. A fiatalabb, 40 év alatti háziasszonnyal rendelkező háztartások által megvásárolt csokoládémennyiség arányaiban növekedett 2008. március–április hónapjában.
A húsvéti csokoládéfigurák piacán a hipermarketek szerepe évről évre növekszik, 2008-ban már a háztartások által megvásárolt mennyiség 45 százaléka származott ebből a csatornából.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >