Jelesre vizsgázott az egyetlen magyar cukorgyár Kaposvárott
A Magyar Cukor Zrt. és megnövelt kapacitású kaposvári cukorgyára – az európai cukorpiaci reform lezárulta után fennmaradt egyetlen magyar cukoripari vállalat – sikeres évzáró előtt áll.
Néhány héten belül befejeződik a cukorrépa-feldolgozási kampány, amelynek során összesen 730 ezer tonna – magyar termelőktől származó – cukorrépából nyerik ki az édesítőszert. Ez azt jelenti, hogy az osztrák Agrana-csoporthoz tartozó társaság a teljes kvótacukrot, mind a 105 ezer tonnát legyártja, ezzel a magyar fogyasztás egyharmadát hazai forrásból sikerül biztosítani.
„Remélem, hogy ránk is igaz lesz a mondás: akinek halálhírét költik, sokáig él” – mondta Fischer Béla elnök-vezérigazgató a Magyar Cukor Zrt. csütörtöki sajtóbeszélgetésén Budapesten. A vállalat vezetője arra célzott, hogy a közvéleményben elterjedt vélekedés szerint a magyar cukoripar teljes egészében megszűnt. Hogy ez mennyire nincs így, azt a vezérigazgató impozáns számokkal támasztotta alá: idén félmilliárd forintot költöttek a kaposvári cukorgyár kampányának előkészítésére, és a Magyar Cukor Zrt. továbbra is folyamatosan mintegy 160 dolgozónak, a kampányidőszakban pedig további száz dolgozónak ad munkát. A vezérigazgató ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy a magyar cukorgyártás további fennmaradásához elengedhetetlenül szükséges a cukorrépa-termelés jogi és támogatási feltételeinek véglegesítése.
A kaposvári cukorgyár eddig minden tekintetben jelesre vizsgázott. A tavalyi 440 ezer tonnával szemben 2009-ben több mint másfélszer annyi cukorrépát kellett feldolgozni. Ehhez 7200-ról 8000 tonnára bővítették a napi cukorrépa-feldolgozó kapacitást és megnyújtották a kampány hosszát is. Az embert és gépet rendkívüli módon igénybe vevő folyamatos üzem kora ősszel kezdődött, s várhatóan 110 napig tart, így az új év első napjaiban fejeződik majd be a várhatóan 730 ezer tonna cukorrépa feldolgozása.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >