Jelentősen visszaesett a magyar vállalatfelvásárlási piac
Magyarországon jelentősen visszaesett a vállalatfelvásárlási és összeolvadási (M&A) piac az Allen & Overy nemzetközi ügyvédi iroda legfrissebb éves felmérésének eredményei alapján.
Lengyel Zoltán, az Allen & Overy budapesti irodájának partnere kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, a magyarral szemben az M&A piacot világszerte élénk aktivitás jellemezte tavaly, bár értéke kissé csökkent: 2017-ben az ügyletek globális összértéke meghaladta a 4740 milliárd dollárt, de ez 3 százalékkal kisebb a 2016-os értéknél.
A magyarországi M&A ügyletek tavalyi nagyarányú visszaesését az idézhette elő, hogy két éve még jelentős értékű tranzakciók is lezajlottak Magyarországon, ám ezek 2017-ben már hiányoztak – mondta Lengyel Zoltán.
Ismertette: Magyarországon tavaly a 2016-os 9,5 milliárd dollárról mintegy 78 százalékkal, 2,05 milliárd dollárra esett vissza a fúziós-akvizíciós ügyletek összértéke a Moody’s egyik felmérése szerint. Hozzátette, a tavalyi trend 2018 januárjában is folytatódott. A januárban végrehajtott ügyletek összértéke kevéssel 66 millió dollár felett volt, szemben az előző év azonos időszakában elért 442 millió dollárral – mondta.
Lengyel Zoltán rámutatott: az Allen & Overy adatai szerint 2017-ben az M&A aukciók 47 százalékát magántőke-befektetők nyerték meg, ami jól érzékelteti a magántőkepiac aktivitását. A globális ügyletek 59 százalékát vállalatok és stratégiai befektetők nyerték el – ez az érték 51 százalék volt 2016-ban. Egyértelműen az eladók dominálják a felvásárlási piacot, ez a trend 2014-ben kezdődött, gyakorlatilag ők szabják meg a feltételeket – jelezte.
Kiemelte: nő az állami intervenció jelentősége a befektetéseknél, az angol és a német befektetéseknél is megnézik, hogy nemzetbiztonsági okokból engedélyezhetők-e bizonyos ügyletek. A digitális átállásra nagy hangsúlyt helyeznek a vállalatoknál, a nem alaptevékenységeket és üzletrészeket inkább eladják, hogy az így megszerzett pénzt a digitális fejlesztésekre fordíthassák – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >