Jelentősen visszaesett a magyar vállalatfelvásárlási piac
Magyarországon jelentősen visszaesett a vállalatfelvásárlási és összeolvadási (M&A) piac az Allen & Overy nemzetközi ügyvédi iroda legfrissebb éves felmérésének eredményei alapján.
Lengyel Zoltán, az Allen & Overy budapesti irodájának partnere kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, a magyarral szemben az M&A piacot világszerte élénk aktivitás jellemezte tavaly, bár értéke kissé csökkent: 2017-ben az ügyletek globális összértéke meghaladta a 4740 milliárd dollárt, de ez 3 százalékkal kisebb a 2016-os értéknél.
A magyarországi M&A ügyletek tavalyi nagyarányú visszaesését az idézhette elő, hogy két éve még jelentős értékű tranzakciók is lezajlottak Magyarországon, ám ezek 2017-ben már hiányoztak – mondta Lengyel Zoltán.
Ismertette: Magyarországon tavaly a 2016-os 9,5 milliárd dollárról mintegy 78 százalékkal, 2,05 milliárd dollárra esett vissza a fúziós-akvizíciós ügyletek összértéke a Moody’s egyik felmérése szerint. Hozzátette, a tavalyi trend 2018 januárjában is folytatódott. A januárban végrehajtott ügyletek összértéke kevéssel 66 millió dollár felett volt, szemben az előző év azonos időszakában elért 442 millió dollárral – mondta.
Lengyel Zoltán rámutatott: az Allen & Overy adatai szerint 2017-ben az M&A aukciók 47 százalékát magántőke-befektetők nyerték meg, ami jól érzékelteti a magántőkepiac aktivitását. A globális ügyletek 59 százalékát vállalatok és stratégiai befektetők nyerték el – ez az érték 51 százalék volt 2016-ban. Egyértelműen az eladók dominálják a felvásárlási piacot, ez a trend 2014-ben kezdődött, gyakorlatilag ők szabják meg a feltételeket – jelezte.
Kiemelte: nő az állami intervenció jelentősége a befektetéseknél, az angol és a német befektetéseknél is megnézik, hogy nemzetbiztonsági okokból engedélyezhetők-e bizonyos ügyletek. A digitális átállásra nagy hangsúlyt helyeznek a vállalatoknál, a nem alaptevékenységeket és üzletrészeket inkább eladják, hogy az így megszerzett pénzt a digitális fejlesztésekre fordíthassák – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztók többsége szerint az AI növeli majd a pénzügyi csalások előfordulásának kockázatát
A pénzügyi visszaélések megelőzésére megoldásokat kínáló Abrigo új felmérése szerint…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >Ismerik, de nem használják az élő közvetítéses vásárlás szolgáltatást a németek
Egyre több német vásárló ismeri a live shopping, azaz az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >Márton-nap előtt: drágulásra számíthatunk a liba és kacsa esetében?
November 11-én, Szent Márton napján a hagyomány szerint libát illik…
Tovább olvasom >