Jelentősen visszaesett a burgonyatermesztés Hargita megyében
Egyre kevesebb kistermelő foglalkozik burgonyatermesztéssel Hargita megyében, így jelentősen visszaesett a burgonyaföldek területe – közölte hétfőn Ronfeld Zsolt, a Hargita megyei mezőgazdasági igazgatóság vezetője.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/06/bio-g8b88597c0_640-300x200.jpg)
(Fotó: Pixabay)
Az igazgató a burgonyatermesztéséről híres székelyföldi megye prefektúrájának testületi ülésén az Agerpres beszámolója szerint elmondta: idén mindössze 6500 hektár burgonyaföldet tartanak nyilván a megyében, míg tíz éve ennek több mint kétszerese, 14-15 ezer hektár volt. Az igazgató szerint a visszaesés folyamatos, és elsősorban a kistermelők döntenek úgy, hogy eladás helyett csak saját felhasználásra termesztenek burgonyát. Ennek több oka van, a fogyasztás visszaesése és a műtrágya, permetszerek drágulása mellett az is közrejátszik, hogy kistermelőként nehéz szupermarketekben értékesíteni a terméket.
Ronfeld Zsolt szerint a nagytermelőknél nem látni visszaesést, nekik több tárolási és értékesítési lehetőségük van
A székelyföldi megyében második éve csökken 7000 hektár alá a burgonyaföldek területe, tavaly 6950 hektárt ültettek be, idén ehhez képest is kimutatható egy 450 hektáros visszaesés. Azt mondta, hasonló csökkenés látható a cukorrépaföldeknél is, ahol a két évvel ezelőtti 160 hektár után idén már csak 82 hektárt tartanak nyilván. A megyében az 1990-es években még 350 hektáron, a rendszerváltás előtt ezer hektáron termesztették a növényt. Itt is az alacsony felvásárlói ár és az egyre nagyobb kiadások okozzák a visszaesést – mondta az igazgató.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Ingyenes pályázatírással segíti a kisüzemi beruházást tervező tagjait a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Újabb ingyenes szolgáltatással segíti tagjait a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A…
Tovább olvasom >A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Javuló tendencia a burgonya hazai mennyiségében: az ára kivételesen csökkent az elmúlt évben
A burgonya egy jól ismert és közkedvelt növény, nemcsak a…
Tovább olvasom >PepsiCo: hosszú távú növekedési célok és egészségtudatos portfólió
Továbbra is elkötelezett a PepsiCo a hosszú távú, 4-6%-os organikus…
Tovább olvasom >Év promóciója 2025 verseny, felhívás és nevezés
A Trade magazin ismét versenyt hirdet az FMCG-szektor szereplői között…
Tovább olvasom >