Jelentősen romlott az ifo márciusi német üzleti hangulatindexe
A vártnál jóval nagyobb mértékben romlott márciusban az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe elsősorban a kilátások romlására az Ukrajna elleni orosz háború hatására. Az Ifo közleménye szerint „a német cégek nehéz időkre készülnek”.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V.) havi rendszerességgel végzett felmérésében a márciusi üzleti hangulatindex tavaly január óta a legalacsonyabb szintre, 90,8 pontra esett a februári 98,5 pontról. A februári érték öthavi csúcsnak számított és akkor a mutató már a második egymást követő hónapban emelkedett.
Szakértők kevésbé romló márciusi mutatóra, 94,2 pontra számítottak.
A hangulatindex mindkét összetevője, az aktuális környezetről alkotott véleményt és a hat hónapra előretekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke is gyengült februárhoz képest.
Az aktuális kondíciók értékelése 97 pontra ment le márciusban a februári 98,6 pontról Elemzők gyengébb márciusi mutatóra, 96,5 pontra számítottak.
A kilátások megítélésének mutatója pedig a várt 92 pontnál jóval mélyebbre, 85,1 pontra süllyedt a februári 98,4 pontról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >