Jelentősen romlott az ifo márciusi német üzleti hangulatindexe
A vártnál jóval nagyobb mértékben romlott márciusban az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe elsősorban a kilátások romlására az Ukrajna elleni orosz háború hatására. Az Ifo közleménye szerint „a német cégek nehéz időkre készülnek”.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V.) havi rendszerességgel végzett felmérésében a márciusi üzleti hangulatindex tavaly január óta a legalacsonyabb szintre, 90,8 pontra esett a februári 98,5 pontról. A februári érték öthavi csúcsnak számított és akkor a mutató már a második egymást követő hónapban emelkedett.
Szakértők kevésbé romló márciusi mutatóra, 94,2 pontra számítottak.
A hangulatindex mindkét összetevője, az aktuális környezetről alkotott véleményt és a hat hónapra előretekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke is gyengült februárhoz képest.
Az aktuális kondíciók értékelése 97 pontra ment le márciusban a februári 98,6 pontról Elemzők gyengébb márciusi mutatóra, 96,5 pontra számítottak.
A kilátások megítélésének mutatója pedig a várt 92 pontnál jóval mélyebbre, 85,1 pontra süllyedt a februári 98,4 pontról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >