Jelentősen romlott az amerikai fogyasztói hangulat januárban
Az elemzők által vártnál jóval nagyobb mértékben romlott az amerikai fogyasztói hangulat januárban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből, amelynek előzetes eredményét pénteken tették közzé.
A fogyasztói hangulatindex 90,7 ponton állt januárban a decemberi 98,3 pont után.
Elemzők kevésbé romló mutatóra, 98,3 pontra számítottak.
Tavaly januárban 95,7 ponton állt a mutató, tehát romlott a fogyasztók hangulata az egy évvel korábbihoz képest is.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 78,3 pontra csökkent a decemberi 87 pontról, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 116,1 pontról 110 pontra gyengült.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felméréskor legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjúban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >Az élelmiszer- és energiaárak nélkül kalkulált maginflációs ráta havi bázison nem változott az USA-ban
A várakozások alatt alakult júliusban a termelőiárak emelkedése mind havi,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >