Jelentősen növelte csomagautomatáinak számát a Packeta
A Packeta Hungary csomagautomatáinak száma 800-ra nőtt tavaly év végére az év eleji 29-ről, és a hálózat további bővítését tervezik – közölte a logisztikai szolgáltató az MTI-vel.

Magyarországon 2022-ben közel 1,6 millió csomagot kezelt a Packeta
A vállalat tájékoztatása szerint az elmúlt években nemcsak gyors növekedésnek indult a csomagszállítási piac, de a vásárlói igények is változtak.
A GKID piackutató 2022-es online csomaglogisztikai körképéből kiderült, hogy míg a házhozszállítás népszerűsége nem változott tavaly, addig a csomagautomaták népszerűsége 14 százalékponttal nőtt – idézte fel a Packeta.
A lefedettség növelésével emelkedett a csomagautomatákba rendelt csomagok száma is. Tavaly a harmadik negyedévben a Packeta által kiszállított csomagok 10 százalékát már automatából vették át, az arány az év végén 18 százalék volt, 2023 januárjában pedig már a 22 százalékot is elérte.
Magyarországon 2022-ben közel 1,6 millió csomagot kezelt a Packeta, ez 144 százalékkal több, mint 2021-ben – közölték.
A csomagpontok, vagyis az üzlethelyiségekben kialakított átvevőhelyek száma tavaly másfélszeresére, 1200-ra nőtt, így az automatákkal együtt 2000 átvételi ponton vehetők át a Packeta által szállított csomagok.
A tervek szerint minden, legalább 10 ezer lakosú településen telepítenek Z-BOX csomagautomatát, és minden, legalább 5000 lakosú településen üzemeltetnek majd Z-Pont átvevőhelyet, hogy országos lefedettséget biztosítsanak. Az év végére a jelenlegi 2000 átvevőhelyről 3000 helyszínre szeretnék bővíteni hálózatukat – közölték.
A Packeta Hungary Kft. 5,3 milliárd forint feletti árbevétellel zárt tavaly, 2021-ben 3,2 milliárd, 2020-ban pedig 1,6 milliárd volt az árbevétel. A cég alkalmazottainak száma 130, és folyamatos létszámbővítés várható a csomagszámok növekedésével arányosan.
A Packeta Group egy 2010-ben Csehországból indult, digitális, e-kereskedelmi platformon alapuló, logisztikai szolgáltatásokat kínáló nemzetközi cégcsoport. A 2021-es év árbevétele 195 millió euró volt, ami mögött 73,2 millió kézbesített csomag áll.
Kapcsolódó cikkeink
Csatlakozott a Knuspr a svájci Markant hálózathoz
Az európai kizárólag online forgalmazó élelmiszer-kereskedők közül a németországi Knuspr…
Tovább olvasom >Végleg bezárta magyarországi üzleteit az eMag – az online piactérre összpontosít a cég
Augusztus 22-én lehúzta a rolót az eMag utolsó magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Hamarosan Magyarországon is elérhető lesz a MediaMarkt piactere
A MediaMarkt online piacterének forgalma 90%-kal nőtt az előző év…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a béremelkedés üteme meghaladja az inflációt, felzárkózik a vidék
A Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint júniusban a teljes…
Tovább olvasom >Élelmiszeripari beruházási boom jöhet: közel 200 milliárd forint támogatásról döntöttek
Megszülettek az első döntések az élelmiszer-feldolgozók nagyobb léptékű fejlesztéseinek támogatásáról…
Tovább olvasom >Tízből nyolc szülő mindent egy helyen vásárolna be iskolakezdésre – a Pepco erre kínál megoldást
Ahogy közeledik a tanévkezdés, a szülők előtt ismét ott áll…
Tovább olvasom >