Jelentősen növelte csomagautomatáinak számát a Packeta
A Packeta Hungary csomagautomatáinak száma 800-ra nőtt tavaly év végére az év eleji 29-ről, és a hálózat további bővítését tervezik – közölte a logisztikai szolgáltató az MTI-vel.
A vállalat tájékoztatása szerint az elmúlt években nemcsak gyors növekedésnek indult a csomagszállítási piac, de a vásárlói igények is változtak.
A GKID piackutató 2022-es online csomaglogisztikai körképéből kiderült, hogy míg a házhozszállítás népszerűsége nem változott tavaly, addig a csomagautomaták népszerűsége 14 százalékponttal nőtt – idézte fel a Packeta.
A lefedettség növelésével emelkedett a csomagautomatákba rendelt csomagok száma is. Tavaly a harmadik negyedévben a Packeta által kiszállított csomagok 10 százalékát már automatából vették át, az arány az év végén 18 százalék volt, 2023 januárjában pedig már a 22 százalékot is elérte.
Magyarországon 2022-ben közel 1,6 millió csomagot kezelt a Packeta, ez 144 százalékkal több, mint 2021-ben – közölték.
A csomagpontok, vagyis az üzlethelyiségekben kialakított átvevőhelyek száma tavaly másfélszeresére, 1200-ra nőtt, így az automatákkal együtt 2000 átvételi ponton vehetők át a Packeta által szállított csomagok.
A tervek szerint minden, legalább 10 ezer lakosú településen telepítenek Z-BOX csomagautomatát, és minden, legalább 5000 lakosú településen üzemeltetnek majd Z-Pont átvevőhelyet, hogy országos lefedettséget biztosítsanak. Az év végére a jelenlegi 2000 átvevőhelyről 3000 helyszínre szeretnék bővíteni hálózatukat – közölték.
A Packeta Hungary Kft. 5,3 milliárd forint feletti árbevétellel zárt tavaly, 2021-ben 3,2 milliárd, 2020-ban pedig 1,6 milliárd volt az árbevétel. A cég alkalmazottainak száma 130, és folyamatos létszámbővítés várható a csomagszámok növekedésével arányosan.
A Packeta Group egy 2010-ben Csehországból indult, digitális, e-kereskedelmi platformon alapuló, logisztikai szolgáltatásokat kínáló nemzetközi cégcsoport. A 2021-es év árbevétele 195 millió euró volt, ami mögött 73,2 millió kézbesített csomag áll.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >CÖF-CÖKA: a multinacionális cégek a kis falvakat is vegyék fel a kiszállítási portfóliójukba
A Civil Összefogás Fórum (CÖF) – Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >