Jelentősen növelte árbevételét a Pick Szeged Zrt.
Jelentősen, 2021-es 70,679 milliárd forintról 80,28 milliárd forintra növelte értékesítésből származó nettó árbevételét tavaly a Pick Szeged Zrt. – derül ki a cég a Budapesti Értéktőzsde honlapján szerdán közzétett éves beszámolójából.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/05/Kepernyofoto-2023-05-31-23.39.34.png)
A húsipari cég adózott eredménye a 2021-es 10,323 milliárd forintról tavaly 6,917 milliárd forintra csökkent
A Bonafarm csoporthoz tartozó cég exportja tavaly 22,129 milliárd forintot tett ki, ami 8,5 százalékkal magasabb a 2021-esnél. A vállalkozás kivitelének meghatározó része, 21,61 milliárd forint értékben az Európai Unióba irányult. Németországba 13,897 milliárd forint, Csehországba 1,756 milliárd forint értékben exportált a Pick Szeged Zrt.
A vállalkozás a beszámoló szerint 1795 munkavállalót foglalkoztatott. A cég személyi jellegű ráfordításai a 2021-es 10,9 milliárd forintról tavaly 11,2 milliárd forintra emelkedtek.
A beszámolóhoz csatolt üzleti jelentés szerint az európai, köztük a magyarországi nyershús-alapanyag piacán irányadó németországi jegyzés tavaly az év eleji 1,2 eurós kilónkénti szintről az év végére 2 euróra emelkedett, a csúcs pedig elérte a 2,1 eurót. A vállalkozás gazdálkodását jelentősen befolyásolták az orosz-ukrán háború következményei, a többi közt az energiaköltségek drasztikus – az áram esetében 100, a gáznál 189 százalékos – emelkedése. További kockázatot jelentett a környező országok mellett a Magyarországon is jelenlévő sertéspestis, valamint madárinfluenza.
A változékony üzleti környezetre a cég a portfólió optimalizálása, valamint a gyártási és logisztikai hatékonyság javítása mellett a növekvő alapanyag és feldolgozási költségek miatt végrehajtott árkorrekciós lépésekkel reagált. Így a Pick Szeged Zrt. 2022-ben is biztosítani tudta a stabil, zavartalan és eredményes gazdálkodást.
A cég tavaly a 2021-es 40 ezer tonnánál kevesebb, 37 ezer tonna húskészítményt – 9,5 ezer tonna penészes szalámit, 4,5 tonna penészmentes szárazárut és 23 ezer tonna hentesárut, bacont és sonkát – gyártott.
A cég 2023-as üzleti tervében 98,2 milliárd forintos árbevételt és 8,4 milliárd forintos üzemi eredményt tűzött ki célul.
Kapcsolódó cikkeink
Idén is szakmai konferencia keretében adtuk át az Év promóciója díjakat
Április 18-án került megrendezésre a már hagyományosnak számító „Év promóciója…
Tovább olvasom >7,2%-os árbevétel-növekedést jelentett a Metro AG a második negyedévben
A Metro AG 7,2%-os forgalomnövekedésről számolt be pénzügyi éve második…
Tovább olvasom >Új PICK Pickolino Roppanós mustármagos frankfurti virsli
A PICK márka nem véletlenül az egyik legismertebb a virsli…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >