Jelentősen növelné egészséges élelmiszereinek eladását a Nestlé
A Nestlé élelmiszeripari vállalat jelentősen növelné egészségesnek minősített élelmiszerei értékesítését. Mark Schneider vezérigazgató 2030-ig 20-25 milliárd svájci frankkal több bevételt tűzött ki célul ezen a területen – jelentette be a vállalat múlt csütörtökön.
A célkitűzés ambiciózus, hiszen, ha megvalósul, az a 2022-es szinthez képest 50%-os forgalomnövekedést jelentene.
Az élelmiszerek kategorizálásánál a vállalat a Nutriscore színei helyett az Ausztráliából és Új-Zélandról származó „Health-Star-Rating” rendszert alkalmazza, amely 1-5-ig értékeli az élelmiszereket azok tápanyagtartalma szerint.
A Nestlé a jövőben az ezen a skálán 3,5 és annál nagyobb értéket elérő élelmiszerekre kívánja üzleti tevékenységét alapozni. Az egészségesnek nevezett termékek köre jelenleg 37%-kal részesedik (az állateledelek nélkül mintegy) 73 milliárd svájci frankos teljes forgalomból. További 20%-ot az egészségügy számára előállított speciális gyógyászati célra szánt termékek adják, de a vállalat ezt is bővítené.
Az élelmiszeripari óriás életét a Nespresso, a Starbucks és a Nescafé márkákkal rendelkező kávéüzletág könnyíti meg, amely az elmúlt években erőteljesen növekedett. A feketekávé az egyik olyan termékkategória, amely 3,5 feletti értékelést kapott, ahogy a cégcsoport számos tejterméke is jól szerepelt. A Perrier vagy a San Pellegrino luxusvízmárkák – mint minden víz – a lehető legjobb, 5-ös értékelést kapják.
Átalakítás alatt álló márkaportfolió
Mindeközben a márkaportfolió már jelentős átalakításon ment keresztül. A vállalat milliárdokat fektetett a Nestlé Health Science részlegbe, valamint vitamin- és étrend-kiegészítő márkákat vásárolt, és a növényi alapú húshelyettesítő termékeket jelző Garden Gourmet is erőteljesen növekedett az utóbbi időben.
A készételek, édességek és kekszek terén is van még növekedési lehetőség. És bár a vállalat tisztában van azzal, hogy például a Cailler csokoládé soha nem kap egészséges minősítést, szeretne több információt nyújtani a fogyasztóknak arról, miként illeszthetők be a kényeztető élelmiszerek a kiegyensúlyozott táplálkozásba. A készételek és a csokoládé-italporok esetében a vállalat azt is kutatja, hogy mely összetevők helyettesíthetők a tápérték javítása érdekében anélkül, hogy a termék íze csorbát szenvedne.
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >A testsúlykontrollt támogató italt dob piacra a Nestlé
A Boost étkezés előtti ital a globális élelmiszeróriás legújabb terméke,…
Tovább olvasom >Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >