Jelentősen növelné egészséges élelmiszereinek eladását a Nestlé
A Nestlé élelmiszeripari vállalat jelentősen növelné egészségesnek minősített élelmiszerei értékesítését. Mark Schneider vezérigazgató 2030-ig 20-25 milliárd svájci frankkal több bevételt tűzött ki célul ezen a területen – jelentette be a vállalat múlt csütörtökön.
A célkitűzés ambiciózus, hiszen, ha megvalósul, az a 2022-es szinthez képest 50%-os forgalomnövekedést jelentene.
Az élelmiszerek kategorizálásánál a vállalat a Nutriscore színei helyett az Ausztráliából és Új-Zélandról származó „Health-Star-Rating” rendszert alkalmazza, amely 1-5-ig értékeli az élelmiszereket azok tápanyagtartalma szerint.
A Nestlé a jövőben az ezen a skálán 3,5 és annál nagyobb értéket elérő élelmiszerekre kívánja üzleti tevékenységét alapozni. Az egészségesnek nevezett termékek köre jelenleg 37%-kal részesedik (az állateledelek nélkül mintegy) 73 milliárd svájci frankos teljes forgalomból. További 20%-ot az egészségügy számára előállított speciális gyógyászati célra szánt termékek adják, de a vállalat ezt is bővítené.
Az élelmiszeripari óriás életét a Nespresso, a Starbucks és a Nescafé márkákkal rendelkező kávéüzletág könnyíti meg, amely az elmúlt években erőteljesen növekedett. A feketekávé az egyik olyan termékkategória, amely 3,5 feletti értékelést kapott, ahogy a cégcsoport számos tejterméke is jól szerepelt. A Perrier vagy a San Pellegrino luxusvízmárkák – mint minden víz – a lehető legjobb, 5-ös értékelést kapják.
Átalakítás alatt álló márkaportfolió
Mindeközben a márkaportfolió már jelentős átalakításon ment keresztül. A vállalat milliárdokat fektetett a Nestlé Health Science részlegbe, valamint vitamin- és étrend-kiegészítő márkákat vásárolt, és a növényi alapú húshelyettesítő termékeket jelző Garden Gourmet is erőteljesen növekedett az utóbbi időben.
A készételek, édességek és kekszek terén is van még növekedési lehetőség. És bár a vállalat tisztában van azzal, hogy például a Cailler csokoládé soha nem kap egészséges minősítést, szeretne több információt nyújtani a fogyasztóknak arról, miként illeszthetők be a kényeztető élelmiszerek a kiegyensúlyozott táplálkozásba. A készételek és a csokoládé-italporok esetében a vállalat azt is kutatja, hogy mely összetevők helyettesíthetők a tápérték javítása érdekében anélkül, hogy a termék íze csorbát szenvedne.
Kapcsolódó cikkeink
Fehérjedús italokkal és új ételekkel bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A menü egyszerűsítését követően a Starbucks új, prémium kávékra, nem…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Megszűnt a Nespresso kapszulák védelme a Benelux-országokban
A Brüsszeli Fellebbviteli Bíróság döntése értelmében többé nem él a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >Szallas.hu: jelentősen nőtt az augusztus 20-ára és az ünnepet követő napokra szóló foglalások száma
Az augusztus 20-i érkezésre szóló szállásfoglalások száma 58 százalékkal nőtt…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >