Jelentősen nőtt az Unilever árbevétele és nyeresége
Közzétette a Dove szappanok, a Lipton teák és a Knorr levesek gyártója, az Unilever a tavalyi számait, melyek szerint a társaság árbevétele elsősorban a feltörekvő piacoknak köszönhetően 10 százalékkal emelkedett, sőt az üzleti tevékenység nyeresége is jelentősen nőtt – írja a portfolio.hu. Bár a vállalat az elemzői várakozáshoz képest nem tudott jelentős meglepetést okozni, a részvények az általánosan jó részvénypiaci hangulatban mintegy 2 százalékkal erősödnek.
Közzétette az Unilever a 2015-ös számait, a társaság 2014-hez képest 10 százalékkal, 53,3 milliárd euróra emelkedő forgalomról számolt be. Az árbevétel növekedésében a devizaárfolyamok kedvező irányú változása jelentős szerepet játszott (+5,9 százalék).
Összehasonlítható alapon az árbevétel 4,1 százalékkal emelkedett (2,1 százalékkal nőtt az értékesített volumen és 1,9 százalékkal az átlagos értékesítési ár), míg elemzők csupán 3,9 százalékos növekedésre számítottak.
Az üzleti tevékenység eredménye 12 százalékkal 7,9 milliárd euróra (az elemzői konszenzussal közel megegyező), az egy részvényre jutó nyereség pedig 14 százalékkal 1,82 euróra emelkedett. A higított EPS ugyanakkor 4 százalékkal 1,72 euróra esett.
A növekedést a feltörekvő piacok húzták, míg a fejlett piacokon az értékesítés árbevétele 22,5 milliárd eurón stagnált, a feltörekvő piacokon 7,1 százalékkal 30,8 milliárd euróra emelkedett az árbevétel. portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Villámgyors mosás kompromisszumok nélkül – megérkezett a Coccolino Wonder Wash
Az Unilever legújabb innovációja, a Coccolino Wonder Wash egy új…
Tovább olvasom >Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >Természetes testápolási márkát vásárolt a brit Unilever
Az Unilever felvásárolta az elsősorban utántölthető dezodorjairól ismert brit Wild…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét árat csökkent a Lidl – ezúttal a paradicsomok lettek olcsóbbak
Ismét árat csökkent a Lidl – ezúttal a magyarok egyik…
Tovább olvasom >Indul a Wolt és a Magyar Telekom együttműködése
A helyi kereskedelmi platformjáról ismert technológiai vállalat, a Wolt örömmel…
Tovább olvasom >Megérkezett a FloeWater eddigi leglátványosabb reklámfilmje, egyenesen a medencepartról!
Egy évvel ezelőtt bombaként robbant a hír: Eva Mendes lett…
Tovább olvasom >