Jelentősen nőtt az Unilever árbevétele és nyeresége
Közzétette a Dove szappanok, a Lipton teák és a Knorr levesek gyártója, az Unilever a tavalyi számait, melyek szerint a társaság árbevétele elsősorban a feltörekvő piacoknak köszönhetően 10 százalékkal emelkedett, sőt az üzleti tevékenység nyeresége is jelentősen nőtt – írja a portfolio.hu. Bár a vállalat az elemzői várakozáshoz képest nem tudott jelentős meglepetést okozni, a részvények az általánosan jó részvénypiaci hangulatban mintegy 2 százalékkal erősödnek.
Közzétette az Unilever a 2015-ös számait, a társaság 2014-hez képest 10 százalékkal, 53,3 milliárd euróra emelkedő forgalomról számolt be. Az árbevétel növekedésében a devizaárfolyamok kedvező irányú változása jelentős szerepet játszott (+5,9 százalék).
Összehasonlítható alapon az árbevétel 4,1 százalékkal emelkedett (2,1 százalékkal nőtt az értékesített volumen és 1,9 százalékkal az átlagos értékesítési ár), míg elemzők csupán 3,9 százalékos növekedésre számítottak.
Az üzleti tevékenység eredménye 12 százalékkal 7,9 milliárd euróra (az elemzői konszenzussal közel megegyező), az egy részvényre jutó nyereség pedig 14 százalékkal 1,82 euróra emelkedett. A higított EPS ugyanakkor 4 százalékkal 1,72 euróra esett.
A növekedést a feltörekvő piacok húzták, míg a fejlett piacokon az értékesítés árbevétele 22,5 milliárd eurón stagnált, a feltörekvő piacokon 7,1 százalékkal 30,8 milliárd euróra emelkedett az árbevétel. portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Eladta venezuelai jégkrém üzletágát az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy értékesítette venezuelai jégkrém üzletágát a kolumbiai…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszatér a Wendy’s: újra belépne a magyar piacra a legendás gyorsétteremlánc
Több mint két évtized után újra próbálkozna Magyarországon a világ…
Tovább olvasom >Rekordév a Müllernél: egymillió vásárló naponta, terjeszkedés és digitális fejlesztések minden fronton
A Müller drogéria- és kiskereskedelmi vállalatcsoport történetének egyik legsikeresebb évét…
Tovább olvasom >Az Adriára utazók kérték: tarol a jeges kávé és a mozzarella-paradicsom hot-dog
A jeges kávék szegmense és egy új óriás hot-dog a…
Tovább olvasom >