Jelentősen nőtt az Amazon bevétele és profitja 2018 utolsó negyedévében
Az egy évvel korábbihoz képest jelentősen emelkedett az Amazon amerikai, internetes kereskedőcég árbevétele és nyeresége is 2018 utolsó negyedévében – derül ki a cég csütörtökön, tőzsdezárás után közzétett gyorsjelentéséből.
A 2017-es 60,5 milliárd dollárról a tavalyi év utolsó három hónapjában mintegy 20 százalékkal, az elemzői várakozásokat meghaladva 72,4 milliárd dollárra emelkedett az Amazon nettó árbevétele. A vállalat üzemi eredménye a 2017-es 2,1 milliárd dollárral szemben 2018 negyedik negyedévében 3,8 milliárd dollár volt. A cég nettó nyeresége az egy évvel korábbi 1,9 milliárd dollárról 3 milliárd dollárra nőtt, ami részvényenként 6,04 dollárt jelent, a 2017 negyedik negyedévében elért 3,75 dolláros részvényenkénti profittal szemben.
Tavaly egész évben a vállalat nettó bevétele 31 százalékkal 232,9 milliárd dollárra bővült, üzemi eredménye pedig az előző évinek több mint a háromszorosára, 4,1 milliárd dollárról 12,4 milliárd dollárra emelkedett. Az Amazon 2018. évi nettó nyeresége 10,1 milliárd dollárra rúgott, ami részvényenként 20,14 dollár profitot jelent. Egy évvel korábban a cég 3 milliárd dollár nyereséget termelt, ami részvényenként 6,15 dollárnak felelt meg.
2019 első három hónapjában az Amazon 56 és 60 milliárd dollár közötti árbevételre számít, 10-18 százalékkal többre a tavalyi év azonos időszakában elértnél. A cég 2,3 milliárd és 3 milliárd dollár közötti üzemi eredménnyel kalkulál az év első negyedévében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Új élelmiszer-vásárlási funkciókkal bővül az Alexa
Alexa technológiájának fejlesztésével igyekszik tovább javítani a digitális élelmiszer-vásárlási élményt…
Tovább olvasom >A higiéniai szegénység enyhítésére társult az Amazon, az Unilever és a Colgate-Palmolive
Az Amazon az Unileverrel, a Colgate-Palmolive-val és más vezető márkákkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >