Jelentősen nőtt az Amazon bevétele és profitja 2018 utolsó negyedévében
Az egy évvel korábbihoz képest jelentősen emelkedett az Amazon amerikai, internetes kereskedőcég árbevétele és nyeresége is 2018 utolsó negyedévében – derül ki a cég csütörtökön, tőzsdezárás után közzétett gyorsjelentéséből.
A 2017-es 60,5 milliárd dollárról a tavalyi év utolsó három hónapjában mintegy 20 százalékkal, az elemzői várakozásokat meghaladva 72,4 milliárd dollárra emelkedett az Amazon nettó árbevétele. A vállalat üzemi eredménye a 2017-es 2,1 milliárd dollárral szemben 2018 negyedik negyedévében 3,8 milliárd dollár volt. A cég nettó nyeresége az egy évvel korábbi 1,9 milliárd dollárról 3 milliárd dollárra nőtt, ami részvényenként 6,04 dollárt jelent, a 2017 negyedik negyedévében elért 3,75 dolláros részvényenkénti profittal szemben.
Tavaly egész évben a vállalat nettó bevétele 31 százalékkal 232,9 milliárd dollárra bővült, üzemi eredménye pedig az előző évinek több mint a háromszorosára, 4,1 milliárd dollárról 12,4 milliárd dollárra emelkedett. Az Amazon 2018. évi nettó nyeresége 10,1 milliárd dollárra rúgott, ami részvényenként 20,14 dollár profitot jelent. Egy évvel korábban a cég 3 milliárd dollár nyereséget termelt, ami részvényenként 6,15 dollárnak felelt meg.
2019 első három hónapjában az Amazon 56 és 60 milliárd dollár közötti árbevételre számít, 10-18 százalékkal többre a tavalyi év azonos időszakában elértnél. A cég 2,3 milliárd és 3 milliárd dollár közötti üzemi eredménnyel kalkulál az év első negyedévében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >