Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen nőtt pénzügyi éve decemberben zárult harmadik negyedében, a korrigált nyeresége és a bevétele is felülmúlta a vártat.

Az Alibaba 1,3 milliárd dollár értékben vásárolt vissza saját részvényt
A cég honlapjára fölkerült adatok szerint az adózott eredménye 48,95 milliárd jüan (6,71 milliárd dollár) volt, 239 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi 14,43 milliárd jüanhoz képest. A működési eredmény 83 százalékkal, 41,21 milliárd jüanra (5,6 milliárd dollár) ugrott.
A korrigált nyereség 6 százalékkal, 51,07 milliárd jüanra (7 milliárd dollár) nőtt. Az Alibaba negyedéves bevétele 8 százalékkal, 280,15 milliárd jüanra (38,4 milliárd dollár) emelkedett.
Elemzők várakozásának az átlagában kisebb, 49,94 milliárd jüan korrigált profit, és szerényebb, 279,34 milliárd jüan bevétel szerepelt.
A számos e-kereskedelmi platformot egyesítő Taobao és Tmall Group divízió negyedéves bevétele 9 százalékkal, 100,79 milliárd jüanra (13,8 milliárd dollár) nőtt.
Az Alibaba International Digital Commerce Group, amelybe a Lazada, az AliExpress, a Trendyol és az Alibaba.com tartozik, 32 százalékkal, 37,76 milliárd jüanra (5,2 milliárd dollár) növelte bevételét. Az Alibaba felhőszolgáltatásokból származó bevétele 13 százalékkal, 31,74 milliárd jüanra (4,3 milliárd dollár) emelkedett, a Cainiao logisztikai részlegének a bevétele pedig 1 százalékkal, 28,24 milliárd jüanra (3,9 milliárd dollár) csökkent.
A harmadik pénzügyi negyedévben az Alibaba 1,3 milliárd dollár értékben vásárolt vissza saját részvényt.
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >