Jelentősen nőtt a gyártói márkák részaránya
Éveken át szinte kibérelt egy helyet a legnagyobb ütemben növekvő élelmiszer-kategóriák között az energia- és sportital. Tavaly azonban a kényszerű áremelkedés következtében megtört a trend. A kiskereskedelemben mennyiséget tekintve 8 százalékkal kevesebbet adtak el 2011. december–2012. november során, mint az előző hasonló időszakban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kereskedelmi Indexe.
Szintén abban az időszakban – értéket tekintve – mínusz 2 százalékot regisztráltunk. Így a kiskereskedelem éves bevétele meghaladja a 15 milliárd forintot.
Figyelemre méltó az energia- és sportitalnál, hogy eladásukban viszonylag nagy a kis üzletek súlya. Sőt, a tendencia némi növekedést jelez:
Amíg ugyanis a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória értékben mért forgalmából a 400 négyzetméteres és az alatti szegmensre átlag 35 százalék jutott 2011. december–2012. novemberben, addig az energia- és sportital mutatója 47 százalék. Ez 1 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
A kereskedelmi márkák korábban gyorsan felfutottak; tavaly azonban csökkent a súlyuk. A kategória értékben mért eladásából 2010. december–2011. július során a gyártói márkák 86 százalékkal részesedtek; 7 százalékponttal többel, mint az egy évvel korábbi hasonló időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >