Jelentősen nőtt a gyártói márkák részaránya
Éveken át szinte kibérelt egy helyet a legnagyobb ütemben növekvő élelmiszer-kategóriák között az energia- és sportital. Tavaly azonban a kényszerű áremelkedés következtében megtört a trend. A kiskereskedelemben mennyiséget tekintve 8 százalékkal kevesebbet adtak el 2011. december–2012. november során, mint az előző hasonló időszakban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kereskedelmi Indexe.
Szintén abban az időszakban – értéket tekintve – mínusz 2 százalékot regisztráltunk. Így a kiskereskedelem éves bevétele meghaladja a 15 milliárd forintot.
Figyelemre méltó az energia- és sportitalnál, hogy eladásukban viszonylag nagy a kis üzletek súlya. Sőt, a tendencia némi növekedést jelez:
Amíg ugyanis a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória értékben mért forgalmából a 400 négyzetméteres és az alatti szegmensre átlag 35 százalék jutott 2011. december–2012. novemberben, addig az energia- és sportital mutatója 47 százalék. Ez 1 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
A kereskedelmi márkák korábban gyorsan felfutottak; tavaly azonban csökkent a súlyuk. A kategória értékben mért eladásából 2010. december–2011. július során a gyártói márkák 86 százalékkal részesedtek; 7 százalékponttal többel, mint az egy évvel korábbi hasonló időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >