Jelentősen nőtt a Gazdasági Versenyhivatalhoz érkező panaszok száma
Jelentősen nőtt a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) érkező panaszok száma, ami az amúgy is bővülő online kereskedelmi forgalmat még inkább növelő koronavírus-járvánnyal magyarázható – mondta Rigó Csaba Balázs, a hivatal elnöke hétfőn az M1 aktuális csatornán.
Ilyen helyzetben rendkívül fontos, hogy a fogyasztók tisztában legyenek azzal, hogy mit vásárolnak – fűzte hozzá. Mint mondta, a GVH már márciusban felhívta a fogyasztók figyelmét az internetes vásárlás buktatóira, illetve a hirdetőket is emlékeztették a jogszerű hirdetés szabályaira. Az elmúlt időszakban megjelentek a koronavírussal kapcsolatos félrevezető, szélsőséges reklámok, de emellett étrend-kiegészítő vásárlásával és online szállásfoglalással kapcsolatban is érkeztek panaszok – mondta. A hivatal jelenleg négy eljárást folytat tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt weboldal üzemeltetőkkel szemben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Vizsgálatokat készít elő a GVH az élelemiszer-kereskedelem területén
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett online Árfigyelő adatai szerint…
Tovább olvasom >Újabb versenyfelügyeleti eljárás a „teljes kiőrlésűként” hirdetett termékeknél
Újabb versenyfelügyeleti eljárásokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) három élelmiszer-kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >A GVH üdvözli az árak önkéntes csökkentését
Az árak önkéntes csökkentése jó a családoknak és élénkíti a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >Árrésstop Magyarországon: Kik az érintettek, és valóban indokolt a kormányzati beavatkozás?
A magyar kormány március 17-től – egyelőre május 31-ig –…
Tovább olvasom >A globális kihívások ellenére 2025-ben is a kitörési pontokat keresik a kkv-k
A 2025-ös gazdasági előrejelzések szerint a vállalkozásoknak számos kihívással kell…
Tovább olvasom >