Jelentősen megváltoznak a magyarok autóvásárlási szokásai
A magyarok nagy többsége a következő években is hagyományos kereskedőktől venne új autót, azonban egyre fontosabb szerepet tulajdonítanak az értékesítéshez kötődő szolgáltatásoknak – derül ki az EY megbízásából készült reprezentatív kutatásból. A jövőben akár komoly újdonságokkal is találkozhatnak majd a hazai vásárlók a kereskedésekben. A folyamatos termékinnováció, a változó közlekedési szokások, a technológiai fejlődés és az új versenytársak megjelenése mind-mind arra kényszeríti az eladókat, hogy átalakítsák működési és üzleti modelljeiket.
A magyar autóvezetők negyede ma már előbb venne használt autót online, mint hivatalos márkakereskedésben. Új autót azonban a hazai lakosok 90 százaléka a jövőben is hagyományos üzletekben vásárolna – derül ki az EY tanácsadó cég és az Ipsos Zrt. közös felmérésből. Az emberek egyre jobban igénylik az értékesítésnél felmerülő egyedi szolgáltatásokat. Nagy többségük elvárja a tesztvezetés lehetőségét (85%), 70 százalékuk pedig szívesen egyeztetne független, helyben elérhető gépjárműszakértővel döntése előtt.
A technológia fejlődése a vezetési igényeket is nagy mértékben befolyásolja. A magyar autósok több mint fele (55%) extra díjat is hajlandó lenne fizetni bizonyos internet alapú szolgáltatásokért, 52 százalékuk ráadásul személyes adatok megosztásába is beleegyezne ilyen funkciókért. A legtöbben azt tartják fontosnak (81%), hogy gépjárművük képes legyen azonnal fogadni a közlekedési értesítéseket, míg 68 százalék szeretné, hogy autója rendelkezzen automata elsősegélyhívóval. A vásárlást megelőzően elsősorban online pénzügyi tervezőt vennének igénybe a válaszadók (49%).
„A magyarok az autóvásárlás során is egyre tudatosabbak. Az interneten keresztül ma már könnyen tájékozódhatnak az elérhető gépjárművekről azelőtt, mielőtt személyesen is elmennének egy kereskedésbe. Az eladóknak ezért a megszokott gyakorlattal ellentétben mindenkit személyre szabott ajánlattal kell megszólítaniuk. Ehhez elengedhetetlen többek között olyan online megoldások alkalmazása, amivel a vásárlási élmény elejétől a végéig segíteni tudják a vevőket a helyes döntés meghozatalában” – hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere.
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >Magyar sertéshús-külkereskedelem: drámai visszaesés az első öt hónapban
Miközben a világ meghatározó sertéshúspiacain – így az Egyesült Államokban,…
Tovább olvasom >