Jelentősen javult az üzleti bizalom a kkv-szektorban
Jelentősen javult az üzleti bizalom a kis- és középvállalati (kkv) szektorban az előző negyedévhez képest – közölte az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) az MTI-vel.
A júliusi adatfelvétel alapján a KKV Körkép Konjunktúramutatója az áprilisi 18 pontról 24 pontra emelkedett, így megtört a 2017 januárja óta tapasztalható romló tendencia.
A konjunktúra mutató emelkedése főként annak köszönhető, hogy a vállalkozások kedvezőbben látják üzleti helyzetüket, jövedelmezőségüket és rendelésállományukat, mint áprilisban. A döntően exportáló, az építőipari, a részben külföldi tulajdonban álló, illetve a 100-249 fős cégek üzleti bizalma nőtt jelentősen az előző negyedévhez képest.
Javult a beruházási aktivitás szintje is az első negyedévhez képest, a várható kapacitáskihasználás és termelési szint viszont kismértékben visszaesett – derül ki a felmérésből.
A bizonytalansági mutató 35 ponton áll, ami hat pontos csökkenést jelent az előző negyedévhez képest. Ez a GVI szerint arra utal, hogy a vállalkozások helyzetértékelése egyöntetűbb, mint áprilisban volt.
A kutatóintézet júliusi felmérése 300 cég válaszát összesítette, az adatokat telefonos megkérdezéssel vették föl. A válaszadók csaknem fele, 134 cég a feldolgozóiparban termel, 80 a kereskedelemben és 48 az építőiparban, 38 pedig gazdasági szolgáltatást végez.
A mutatók értékét felmérő kérdésekre a vállalatok pozitív válaszai 100 pontot, semleges válaszai 0 pontot, pesszimista válaszai pedig -100 pontot érnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >Meghosszabbítják a 15 millió forintos összdíjazású KKV-nak meghirdetett pályázat határidejét
A Generali Csoport immár ötödik alkalommal hirdette meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Továbbra is keresik a kezdő programozókat, a felvevőpiac immár a digitalizálódó kkv-szektor
Bár megérezte a multik létszámcsökkentését a Codecool, Magyarország vezető programozóiskolájaként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >