Indul az Auchan őszi borvására
A magyar borok javuló minőségét méltatta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter kedden Budaörsön az Auchan őszi borvására alkalmából tartott sajtótájékoztatón.
Hozzátette, hogy a vásáron 22 borvidék teljes repertoárja megjelenik, az akció keretében közel 700 féle bor – köztük számos borkiválóság – közül lehet választani, és a rendezvény nemcsak a magas színvonalú, kiváló borokat népszerűsíti, hanem a kapcsolódó élelmiszereket is.
Fazekas Sándor fontosnak nevezte, hogy erősödjön a borászok kapcsolata a kereskedőkkel, és hozzátette, hogy a nagyáruházak kínálatában a magyar italok és élelmiszerek a világ távoli tájaira is a fogyasztók kosarába kerülhetnek.
Kiss Eliza kiemelt borágazati ügyekért felelős miniszteri biztos úgy fogalmazott, hogy a programsorozat az egyik legfontosabb esemény a szőlő- és borágazat számára. Felidézte: az ágazatban dolgozók mellett az ágazatvezetés is sokat tesz azért, hogy minél jobb minőségű termékek készüljenek. Szólt arról is, hogy sikeres kezdeményezés volt a három és fél éve indult nemzeti borkiválóság program, amely a fogyasztó számára garantálja a jó minőséget, azt, hogy a termék mögött komoly kiválasztási rendszer és metódus áll. Jelezte: a borkiválóság portfólió megmutatja a magyar borok színességét, de az is fontos szempont, hogy nemcsak prémium kategóriás borok találhatók ebben a válogatásban, hanem a mindennapok borai is.
Benoit Barbault, az Auchan Magyarország Kft. termékigazgatója egyebek mellett arról beszélt, hogy az október 26-ig tartó kéthetes akcióban a vásárlók kedvező áron juthatnak hozzá a Földművelésügyi Minisztérium Nemzeti borkiválóságok kiadványában is jegyzett borkülönlegességhez. Hangsúlyozta: borkínálatuk kialakításában kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy sok hazai pincészettel dolgozzanak együtt, és ennek keretében felvevő piacot biztosítanak a magyar pincészetek számára. Hozzátette, hogy áruházaik kínálatában több mint 110 magyar pincészet borait lehet találni, ez összességében mintegy 98 százalékát teszi ki eladásaiknak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult a szekszárdi szüret: Irsai már a pincében, jön a rozé-alap
A szekszárdi borvidéken idén is korábban, már augusztus elején megkezdődött…
Tovább olvasom >„Tiéd a mérték!” nyílt levél a felelős borfogyasztásért
Nyílt levelet tett közzé a Magyar Bormarketing Ügynökség, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Új irányt vesz az Auchan: kisebb boltokkal lépne szintet a hipermarketlánc
Az Auchan Magyarország új stratégiát hirdetett: a következő években kisebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >Labubu-láz: közel 400%-os profitnövekedéssel száguld a Pop Mart – már a Mattelt és a Sanriót is előzi
A „csúnya-aranyos” Labubu-figurák köré épített őrület, a vakdobozos értékesítés és…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >