Jelentősen javult a fogyasztói hangulat Németországban
Várakozásokon felül alakult a nürnbergi GfK gazdaságkutató intézet augusztusi németországi fogyasztói hangulatindexe, részben annak hatására, hogy a kormány gazdaságnövelő intézkedéseinek részeként csökkentette az áfát.
A GfK honlapjára csütörtökön felkerült adatok szerint a mintegy 2 ezer ember megkérdezése alapján összeállított mutató 9,1 ponttal, mínusz 0,3 pontra erősödött a júliusi mínusz 9,4 pontról. Júniusban mínusz 18,6 pont volt.
Szakértők mínusz 5 pontot vártak augusztusról.
Az augusztusi index emelkedése már a harmadik egymást követő havi javulást tükrözi a fogyasztói hangulatban.
A hangulatindex mindhárom összetevője – a konjunktúra alakulásáról alkotott megítélése, a jövedelmi várakozások mutatója és a költekezési hajlandóságot kifejező index – javult.
Németországban az általános forgalmi adót (áfa) 19 százalékról 16 százalékra – a kedvezményes kulcsot 7 százalékról 5 százalékra – csökkentették júliustól az év végéig. A kormány számításai szerint ezzel az intézkedéssel 20 milliárd eurót pumpál a gazdaságba. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >