Jelentősen bővült a gabonakombájn-piac
Az egyéni gazdaságok és a társas vállalkozások 174,9 milliárd forint értékben vásároltak új mezőgazdasági gépeket és eszközöket a 2023. január–júniusi időszakban, ez 6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi forgalmat. Ugyanebben az időszakban alkatrészekre 43,6 milliárd forintot fordítottak, ami 2 százalékos növekedés a bázisidőszakhoz képest.

(Fotó: Pixabay)
A mezőgazdasági termelők az erőgépek beszerzésére a mezőgazdasági gépberuházásaik összértékének 63 százalékát fordították 2023 első fél évében. A teljes értékesítésen belül a vezérgépek közül a traktorok 32, a gabonakombájnok pedig 20 százalékos részarányt képviseltek. A mezőgéppiac legfontosabb szegmense a traktor, amelyből bőséges a hazai választék. Az ismert nyugati, kelet-közép-európai, illetve távol-keleti márkákból a 2023. január–júniusi időszakban a bázisidőszakinál 595-tel kevesebb, azaz 1355 új kerekes traktor frissítette a gépparkot 55 milliárd forint értékben. Közöttük a legnagyobb részarányt az 50 LE alatti, valamint a 101–140 LE-s kategória képviselte 19, illetve 23 százalékkal. január–júniusi időszakban a gabonakombájn-piac jelentősen bővült, 256 új arató-cséplő gép került a gazdaságokba 34,2 milliárd forint értékben, míg 2022 ugyanezen időszakában 220-at értékesítettek 26,8 milliárd forint értékben.

(Forrás: AKI PÁIR)
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Búzából nem a rekordtermés, hanem a magas minőség számít idén
Országszerte emelkedett a kalászosok aránya a vetésterületben, viszont Dél- és…
Tovább olvasom >Magyar gazdák a modern technológiák nyomában: új irányok és kihívások a mezőgazdasági gépgyártásban
A magyar mezőgazdaságban egyre inkább teret nyernek a korszerű, fenntartható…
Tovább olvasom >Kalcium-nitráttal az időjárás okozta bizonytalanság ellen – hazai fejlesztés a növények szolgálatában
A sikeres növénytermesztéshez elengedhetetlen a megfelelő talajművelés és a növényállomány…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >