Jelentős veszteséggel zárta az üzleti évet a Tesco
A Tesco jelentős, 21,5 milliárd forintos veszteséggel zárta a 2023-as üzleti évét, ami komoly kihívások elé állította a vállalatot. A veszteség okait részletesen elemezte a vállalat a Pénzcentrum portálnak.

A lendületük nem állt meg, hosszú távon terveznek Magyarországgal.
A Tesco bevételének csökkenése annak ellenére történt, hogy a 2023-as üzleti évben a belföldi értékesítés nettó árbevétele mindössze 1,6 milliárd forinttal csökkent, ami a 720 milliárd forintról 718,7 milliárd forintra esett vissza. Az inflációs környezet ellenére bekövetkezett csökkenés azonban azt mutatja, hogy a vállalat pénzügyi eredményei nem voltak kedvezőek.
A Tesco veszteségének egyik fő oka, hogy a hipermarketek, amelyek nagyobb városok szélén találhatók, hátrányba kerültek a kisebb, városközpontokhoz közelebb eső üzletekkel szemben. Az emberek vásárlóereje csökkent, és a közeli, kisebb boltok előnyben részesültek. Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója elmondta, hogy a jelenlegi gazdasági környezetben a diszkontok és kisebb boltok élveznek előnyt, mivel közelebb vannak a vásárlókhoz.
A kiskereskedelmi különadó szintén jelentős terhet rótt a Tesco-ra, amely 25 milliárd forintos kiadást jelentett a cégnek. A vállalat forgalmának jelentős része non-food termékekből származik, és az inflációs környezetben az emberek elsősorban élelmiszerekre költöttek, így a non-food termékek iránti kereslet csökkent.
Az emelkedő energiaárak is súlyosan érintették a Tescót, mivel a vállalat nagy ingatlanportfólióval rendelkezik, ami magasabb energiaköltségeket eredményezett. Az árstop és a kötelező akciókhoz kapcsolódó veszteségek szintén hozzájárultak a cég negatív eredményeihez.
Bár a Tesco 2023-as üzleti éve nehézségekkel teli volt, a vállalat hosszú távon tervez Magyarországon. 2023-ban 15 milliárd forintot fordítottak az áruházak felújítására, és 50 áruházat újítottak fel. Júniusban 25 százalékkal emelték a dolgozók cafetériáját, és az elmúlt években folyamatosan növelték a béreket is. A vállalat 2024 első negyedéves jelentése alapján pozitív kilátásokkal rendelkezik, és a vásárlási szokások is kedvező irányba mozdulnak, ahogy a reálbérek emelkednek.
A Tesco versenytársai közül a Penny, Coop, CBA és REÁL pozitív eredménnyel zárták a 2023-as gazdasági évet. Az Auchan is nyereséges maradt, bár kisebb profittal. Az Aldi és a Spar veszteséges évet zártak, a Spar vesztesége 18 milliárd forint volt, ami a Tesco veszteségével mérhető.
A Tesco jövőbeli kilátásai pozitívak, különösen, ha a gazdasági környezet kedvezően alakul, és a vásárlói szokások visszatérnek a megszokott kerékvágásba. A vállalat folytatja beruházásait és fejlesztéseit Magyarországon, bízva abban, hogy hosszú távon sikerül újra nyereséges működést elérni.
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >Magyarország továbbra is befektetésre ajánlott célpont
Magyarország pénzügyi helyzete stabil, hazánk továbbra is befektetésre ajánlott célpont.…
Tovább olvasom >Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >