Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban
Új elnökség az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA) élén. Orla Twomey, az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében új elnököt választottak. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár – Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett – alelnöki pozíciót lát el a következő két évben. Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója pedig az Önszabályozó Szervezetek Nemzetközi Szövetsége (ICAS) igazgatótanácsának tagja.
Az EASA a huszonnyolc európai ország reklám önszabályozó szervezetét képviseli, de a reklámipar mindhárom területét (reklámozói, ügynökségi és médiaoldal) képviselő szakmai szervezeteket is tagjai között tudhatja. A széleskörű tagságnak köszönhetően a reklámipart érintő és a reklám önszabályozására vonatkozó kérdésekben biztosítja az ipar együttes fellépését. Az önszabályozó szervezetek csapata rendkívül összetartó, a tudás megosztása – pl. influencer marketing, az AI etikus használata vagy a zöld állítások témaköre – jelentősen hozzájárul a szervezetek további fejlődéséhez. Nem véletlen, hogy a hiteles, erős önszabályozó szervezetek által felépített reklám önszabályozás rendszerét a jogalkotók is komolyan veszik, egyre több jogszabály is utal a reklám önszabályozás szerepére.
Az elnök mindig egy-egy ország önszabályozó szervezetétől érkezik. Az ír Orla Twomey az ASAI vezetője a spanyol AUTOCONTROL igazgatóját váltja. Gerendi Zsolt alelnökként a magyar önszabályozó szervezetet (ÖRT), Tamara Daltroff szintén alelnökként az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetségét (EACA) képviseli, a kincstárnok pedig Conor Murray a European Group of Television Advertisers (EGTA) képviselője. Köszöntő beszédében az új elnök a reklám fogyasztókba vetett bizalmának az etikus reklámozási gyakorlaton keresztüli erősítését, a digitális reklámvilág változásait, a jogalkotókkal és a reklámszakma képviselőivel történő hatékony együttműködést, az önszabályozó reklám szervezetek digitális működésének fejlesztését emelti ki fő feladatként.
„A folytonosság lesz az egyik vezérszavam a jövőre nézve. Miért a folytonosság? Mert az alapokat egyrészt az EASA 30 éves jubileumi nyilatkozatával a proaktív és hatékony reklám-önszabályozásért és a társadalmilag felelős reklámozás erősítéséért Európában, másrészt a 2023-2025-ös cselekvési tervvel, amelynek megvalósítása félidejében vagyunk, már lefektettük. A folyamatosság azonban nem jelent stagnálást, éppen ellenkezőleg, egy dinamikusan felfelé ívelő pályán vagyunk, amit az új elnökség a vezetésemmel követni fog.”
– jelentette ki Orla Twomey az EASA új elnöke.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/05/Kepernyofoto-2024-05-27-22.57.33-300x261.png)
Gerendi Zsolt
Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár személyében magyar alelnöke lesz az európai szervezetnek, aki a nemzeti reklámönszabályozó szervezeteket képviseli majd.
„Nagy megtiszteltetés számomra ez a tisztség, amely elismerése annak a sikeres munkának melyet az ÖRT végez itthon, és annak az aktív szerepvállalásnak, amit eddig is folytattunk és a jövőben is képviselni fogunk az európai szervezetben”
– nyilatkozta Gerendi Zsolt.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/05/Kepernyofoto-2024-05-27-22.58.58-300x258.png)
Fazekas Ildikó
Fazekas Ildikó az ÖRT igazgatója – korábbi EASA elnök és elnökségi tag – az európai szervezetet is tagjai között tudó Önszabályozó Szervezetek Nemzetközi Szövetsége (ICAS) igazgatóságának tagjaként segíti a szervezet munkáját. „Büszke vagyok arra, hogy ennyi év után még mindig számítanak rám a nemzetközi önszabályozás területén, javaslataimat és észrevételeimet hasznosnak tartják. Most egy kicsit más szerepem lesz, hiszen vannak olyan globális feladatok, amelyben világszervezetünk pozíciójának erősítésén dolgozom majd, számos kiváló szakemberrel együtt” – nyilatkozta a világszervezet megalapításában is részt vevő szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Közös workshopot szervezett az ÖRT és az IM
Rekordlétszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) az…
Tovább olvasom >Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek
Felelősen a tiszta kommunikációért Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a…
Tovább olvasom >Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban?
Rekord létszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Személyes vásárlók lesznek az Uber Eats futárokból
Az Uber Eats eltökélt szándéka, hogy nagyobb részesedést szerezzen az…
Tovább olvasom >Az Aldi penetrációja nőtt a legnagyobbat Spanyolországban
A Kantar adatai szerint 2,1 százalékponttal növelte penetrációját az Aldi…
Tovább olvasom >Elutasította a Britvic a Carlsberg közel 4 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát
A brit üdítőital-gyártó Britvic visszautasította a Carlsberg Group 3,11 milliárd…
Tovább olvasom >